Hee allemaal,

Ik vroeg me af hoe ik dit het beste kon doen; een loading bar laten zien totdat de pdf klaar is met genereren (het wordt gemaakt via PHP TCPDF). Dit proces kan enige tijd duren ben ik achter gekomen.

Hoe het in z'n werk zou moeten gaan:
1. User bezoekt pagina
2. Pagina wordt aangeroepen en tegelijkertijd wordt er een PDF gegenereerd
3. Tijdens dit proces een loading bar laten zien
4. Als het proces klaar is de tekst "De PDF is klaar"

Ik heb echter geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.. Is dit uberhaupt mogelijk? Zo ja, heeft iemand enig idee hoe dit het beste bereikt kan worden?

Alvast bedankt!!
Zou je niet beter je tijd kunnen steken in onderzoek:
- die bepaalt waarom het genereren zo lang duurt
- dat er voor zorgt dat dit proces wordt versneld
?

Of is dit al bekend?
Wat Thomas zegt lijkt me inderdaad zinvol. Ikzelf gebruik fpdf om een pdf te genereren en te emailen en binnen een seconde krijgt de gebruiker al bericht: Bedankt voor uw opdracht. Deze pdf is een factuur met factuurinformatie, vervolgens tot +/- 50 bestelregels, totaalbedrag en btw. Alles uit de MySQL database, dus niet uit een sessie. Je moet tijd steken in onderzoek waarom het even duurt.
Thomas van den Heuvel op 21/04/2015 19:54:44

Zou je niet beter je tijd kunnen steken in onderzoek:
- die bepaalt waarom het genereren zo lang duurt
- dat er voor zorgt dat dit proces wordt versneld
?

Of is dit al bekend?

Tenzij het een PDF betreft van > 500 pagina's.
Dit is een goede oplossing:

http://gruffcode.com/2010/10/28/detecting-the-file-download-dialog-in-the-browser/

Ik heb daarmee een vergelijkbaar probleem opgelost.

De library die ik toen gebruikte (mPDF), had ook 8 tot 10 seconden nodig voor één A4. Technisch hebben de anderen wel gelijk: je zou die slome code eigenlijk moeten aanpakken. Maar ik kan me anderzijds goed voorstellen dat je je niet geroepen voelt om het huiswerk van een ander nog eens over te doen en een complete library te herschrijven.

Reageren