Hallo,

Allereerst heb ik geen idee in welk topic dit thuishoort, dus ik heb hier maar ingezet.

Een vriend van mijn vader wil graag een nieuwe website. Het gaat om een website met een contactformulier en waar d.m.v. een CMS zelf pagina's aan toe kunnen worden gevoegd. Daarnaast moet er een mogelijkheid zijn om foto's te kunnen uploaden. Er is nog geen layout, dus ook die zal ik zelf moeten maken.

Ik heb al op verschillende fora gekeken en tot nu toe zie ik dat men hier tussen de 500 - 1500 euro voor vraagt. Echter heb ik geen flauw benul of dit een redelijk bedrag is.

Hoeveel zouden jullie voor zoiets vragen?

Alvast bedankt!
Waarom niet zelf iets maken met bv joomla of wordpress?
Ik zie net dat ik het een beetje onhandig heb verwoord, ik ben degene die de website moet gaan maken. :P
Inderdaad joomla of wordpress of nog eenvoudiger een van de gratis blogs op internet?
Er zijn een boel cowboys op de markt, met een zeer beperkte kennis van webdesign of development, die Wordpress en Joomla websites aanbieden voor een paar honderd euro. Vaak met een kant-en-klare template die ergens opgescharreld wordt en alleen maar snel even willen scoren. Wat je vervolgens hebt ik een website die technisch niet goed in elkaar zit, die niet aansluit op de wensen van de klant, of daardoor volgepropt wordt met vage plugins om toch e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Wil je een professionele website, dan kies je niet voor een dergelijke pakket maar zorg je voor maatwerk. En maatwerk ben je langer mee bezig, vergt meer technische expertise, etc.

Maar de grote vraag is natuurlijk wat je klant er mee wil, wil hij 5 bezoekers per dag informeren over zijn vestigingsadres of dient de website over een jaar ook te fungeren als webshop met duizenden bezoekers per dag?
Google eens op "Wordpress lek", ik denk dat je dan nog een aantal redenen vind om niet met Wordpress te willen werken.

Overigens, ook bij Joomla komen zo regelmatig veiligheids patches uit dat het de vraag is of je die iedere week/maand wilt gaan installeren.
Pipo Clown op 13/05/2015 11:18:00

Google eens op "Wordpress lek", ik denk dat je dan nog een aantal redenen vind om niet met Wordpress te willen werken. Overigens, ook bij Joomla komen zo regelmatig veiligheids patches uit dat het de vraag is of je die iedere week/maand wilt gaan installeren.
Beetje kort door de bocht om na een "Google Wordpress Lek" om Wordpress niet/nooit te gebruiken. Flauwekul dus. Ik heb al jaren een kleine Wordpress site (als naslag voor mezelf) en het loopt achter qua update/upgrade maar nog geen hack, nog geen jihadi site erop gevonden. Datzelfde geldt voor Joomla. Gebruik het zorgvuldig, timmer het dicht en zorg voor een goede backup die snel teruggezet kan worden. Zoals eerder genoemd hier: Het zijn de cowboys die er een zooitje van maken en de "neefjes" met een Windows PeeCee die er "verstand" van hebben.
;-)

Pipo Clown op 13/05/2015 11:18:00

Google eens op "Wordpress lek", ik denk dat je dan nog een aantal redenen vind om niet met Wordpress te willen werken.

Nah, gewoon een klikje in de Admin van Wordpress en we zijn weer up-to-date.

Reageren