Ja, een beetje een vage titel ... maar daar heeft de vraag dan ook alles mee te maken.

Ik ben op zoek naar de naam voor de structuur waarop je je bestanden opslaat.

Voorbeeld:

/admin
/foto's
/muziek

Nu spreek je dus (met jezelf) af dat je al je foto's in de map foto's plaatst (oeh, verrassend), maar ook bijvoorbeeld dat iedere foto wordt opgeslagen volgens het stramien <datum>_<naam>.jpg bijvoorbeeld "16-05-2015_lente.jpg". Je krijg dus een soort systeem van mappen waarin je volgens een vast stramien bestanden plaatst. Hoe noem je zo'n systeem? Ik dacht dus simpelweg "bestandssysteem", maar dat blijkt een term te zijn voor de wijze waarop (technisch gezien) een computer bestanden opslaat. Wat is dan wel een goed woord hiervoor wat de lading dekt?
Zo iets is met upload systeem na het uploaden wordt afbeelding verkleint en naam aangepast voor de veiligheid.
Nee, dit heeft helemaal niks met uploaden te maken. Ik wil graag weten hoe je een (door jezelf bedachte) structuur van mappen en naamgeving volgens een bepaald stramien noemt. Dit heeft verder niks te maken met programmeren.
Ah, dankje Ward. Ik had al op bestandsstructuur gezocht, maar kreeg met name onderwerpen over NTFS te zien dus ik dacht dat dit niet de juiste benaming was.

[offtopic]
Was het bij jou een latertje, of een heel vroegertje? :-)
[/offtopic]

Reageren