Hallo allemaal,

ik heb een vraag en hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven

ik loop een soort stage bij een bedrijf voor softwareontwikkelaar/grafisch ontwerpster

Allemaal heel leuk, maar de 2 bij wie ik loop zijn er haast nooit, dus heb haast geen feedback. heb 4 boeken van ze te leen gekregen waaronder

de sitpoint.com boeken:

PHP MYSQL van Kevin Yank
PHP Anthology
The CSS Anthology (copie)
en
PHP en MYSQL in de praktijk van j.croonen

Het laatste boek is wel beter als de andere 3

De opdracht van het bedrijf is lees de boeken en maak wat oefeningen. Dat is alles. Welke oefeningen vraag ik me af en zijn deze boeken bedoeld voor beginnende php mensen. volgens mij zijn deze boeken goed als je daadwerkelijk aan een project bezig bent om de dingen in het boek toe te passen en niet van lees het en maak wat oefeningen.

Ik wil graag jullie mening horen over dit probleem.
Wat is nou werkelijk een goed boek om een website te leren bouwen in php met een database erbij!!!!

Ik zoek een boek waar je bij het uitlezen van dat boek ook daadwerkelijk een website hebt neergezet doormiddel van een zelf gemaakte datase en een site met php
Snap je?

ps: Soms begrijp ik er zelf ook geen hout meer van

De bijbel: het complete handboek php 5.

Maar het maken van websites leer je door zelf te doen; het handboek heeft het over php, niet over het mooi in elkaar zetten van sites door middel van css of iets dergelijks. Dat boek wat je noemt (CSS Anthology) kun je dus best ook even doorlezen en ermee oefenen.
Dan moet je alles zelf samenvoegen en kan je uiteindelijk wel een mooie site in elkaar zetten.
Is het enige dat je hoeft te doen wat oefeningen maken? :)) Da's lekker zeg. Voor wie een boek bedoelt is staat meestal in de inleiding, de boeken die je noemt ken ik niet van inhoud, wel van titel.

Als je wilt weten hoe PHP en bijvoorbeeld MySQL goed samen kunnen werken lees dan dit artikeltje eens door; http://www.yapf.net/faq.php?cmd=100&itemid=143

Verder staat er hier op de site nog een redelijke boekenlijst en kun je je vragen hier kwijt als je iets niet snapt.

Succes! Ik hoop dat je wat leert van PHP, het is écht leuk.
aha maar dat leer je niet even in 1 week zoals ze bij mijn stage zeiden zo van eind van de week moet het boek even uit zijn
Je kunt _bepaalde_ dingen natuurlijk wel leren in een korte periode, maar dan moet je wel een concreet idee hebben van _wat_ je wilt leren, dan kun je je daar op focussen. Tevens moet je dan wel weten waar je moet zoeken :)

Een goede basis is in ieder geval belangrijk, dus hoe PHP werkt, hoe variabelen werken in PHP, welke control-structuren er zijn en wat ze doen etc...
Remco van Arkelen schreef op 15.09.2005 14:49
Als je wilt weten hoe PHP en bijvoorbeeld MySQL goed samen kunnen werken lees dan dit artikeltje eens door; http://www.yapf.net/faq.php?cmd=100&itemid=143

.

PHP is zeker leuk, maar dan moet het wel overzichtelijk te leren zijn met een doel en niet hier heb je wat boeken en adios.aan het eind van de week ken je een aantal hoofdstukken.....
Maar ik ga zeker deze site even doorspitten op zoek naar wat bruikbaar materiaal
Ja das waar de beginselen van PHP, dus had het boek van MySQL en PHP jcroonen gekregen van het stage bedrijf, het boek is beter dan de eerste drie van sitepoint.com, daarnaast gaven ze me ook phpdoc, nou geloof mij daar snap ik echt helemaal niets van. En wat stencils uit dat css Anthology boek

Reageren