Hallo php'ers
Graag uw gedachten hierover.
Heb een website met een aantal buttons aan/uit.
In huis achter een router heb ik een mini PC met PHP erop dat Electronics aanstuurt door PHP.
Hoe zou ik deze het beste kunnen benaderen zonder port forwarding of ongekend veel polling om redelijk realtime te kunnen zijn.
Zou iets kunnen zijn met Sockets maar is dat wijs ?
GR
portforwarding is niets meer dan een instelling in de router. Om van buiten het huisnetwerk een apparaat te kunnen bereiken moet je de router wel laten weten welke poort naar welk apparaat moet.
Let hierbij op dat iedereen op deze aardbol dan in staat is om je server te benaderen. Veiligheid moet dan een serieus aandachtspunt zijn.
Realtime: iets zonder vertraging. PHP is realtime als er een request komt. (client doet een verzoek aan de server. Het antwoord komt dan direct). andersom werkt minder makkelijk: als de SERVER nieuwe informatie wil sturen naar een client zonder dat deze daar om gevraagd heeft. In dat geval kunnen Sockets wel een uitkomst bieden maar houdt rekening met een behoorlijke uitdaging. Meestal wordt in de plaats van Sockets gebruik gemaakt van AJAX. Op de client draait dan javascript die om de (bijv) 30 seconden nieuwe informatie ophaalt van de webserver. Dit lijkt mij voor een klik-aan-klik-uit applicatie voor een woonhuis meer dan voldoende.