Ik heb een probleem in mijn rewrite rules voor een magento 1.9 multi store.
Onderstaande regels zijn er een aantal van 25 webwinkels.
Het probleem is dat de 3 met motorbanden er in allemaal naar siezenis.nl.**********.nl gaan.
Nu zie ik even niet wat er verkeerd gaat.

Op de plek van de ********** staat infolearn maar dit zijn tijdelijke adressen en wil ik niet in google hebben.

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*siezenis.nl.**********\.nl [NC]
RewriteRule .* - [E=MAGE_RUN_CODE:webshop_siezenis_nl]

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*motorbandenman.nl.**********\.nl [NC]
RewriteRule .* - [E=MAGE_RUN_CODE:webshop_motorbandenman_nl]

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*motorbandenman.com.**********\.nl [NC]
RewriteRule .* - [E=MAGE_RUN_CODE:webshop_motorbandenman_com]

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*motorbanden-scooterbanden.nl.**********\.nl [NC]
RewriteRule .* - [E=MAGE_RUN_CODE:webshop_motor_scooter_banden_nl]

Zijn dat echt je store codes? Anders wordt in het gunstigste geval voor al die domeinen je default store geladen. Heb je al een eenvoudige scriptje geschreven dat controleert naar welke store je kijkt als je op een van die domeinen zit? Grote kans dat die allemaal het default store id bevatten?

Dat lijkt mij iig een goede plek als startpunt van je zoektocht: "Bekijk ik wel de goede store" :).
Bij alle webshops gaat het verders goed behalve bij deze 3.
Hallo Thomas,

Bij deze yamahalife.nl.infolearn(punt)nl gaat het wel goed en zo heb ik er nog een stuk of 20 die wel werken behalve die andere 3. Het lijkt wel dat hij niet naar de complete url kijkt maar naar het begin van de url.

[size=xsmall]Toevoeging op 07/07/2015 11:03:03:[/size]

Ik heb even gezocht naar nog wat dingen

maar deze pakt hij wel RewriteCond %{HTTP_HOST} .*motorbandenman.nl.**********\.nl [NC] en dan de volgende niet. Nu heb ik even wat gekeken hoe het met rules werkt maar dat snap ik niet helemaal.

Eigenlijk moet hij gewoon kijken dat de hele waarde overeenkomt met het domien.
Alleen zie ik niet hoe ik dat kan doen qua opbouw.

Ik blijf nog even zoeken maar misschien dat iemand ziet wat er fout gaat.

[size=xsmall]Toevoeging op 07/07/2015 11:33:25:[/size]

De oplossing is gevonden op de 1 of andere manier was de cache wat vreemd aan het doen.
Na nogmaals alles te hebben leeg gegooid via magento en in de var/cache map gaat het in eens goed.

topic kan worden gesloten.

Reageren