Hallo,

Ik gebruik het onderstaande script om een formulier op mijn site naar mijzelf te mailen, alleen nu gaat de site over van php 4 naar 5.2 en werkt het niet meer.
Iemand een idee hoe ik at zou kunnen verhelpen?

<?

if(isset($send)) {
$mail = "===================================================\n";
$mail .= "plaats: " . $_POST['plaats'] . "\n";
$mail .= "datum: " . $_POST['datum'] . "\n";
$mail .= "tijd: van " . $_POST['van'] . " tot " . $_POST['tot'] . "\n";
$mail .= "soort evenement: " . $_POST['soort'] . "\n";
$mail .= "binnen/buiten: " . $_POST['kies'] . "\n";
$mail .= "" . $_POST['kies2'] . "\n";
$mail .= "verwacht aantal gasten: " . $_POST['aantal'] . "\n";
$mail .= "naam: " . $_POST['naam'] . "\n";
$mail .= "e-mail adres: " . $_POST['email'] . "\n";
$mail .= "telefoonnummer: " . $_POST['telnr'] . "\n";
$mail .= "extra vermelding: " . $_POST['bericht'] . "\n";

$mail .= "===================================================\n\n";

if(!mail( "[email protected]","Reservering", $mail, "From: " . $_POST['email'] . "")) //
echo "mail function error.";
?>
<meta http-equiv="refresh" content="0; url=thankyou.php">
<?
}
?>
Een overstap vanaf PHP 4 naar 5? Die had al 10 jaar geleden moeten plaatsvinden!!!

Waar komt $send vandaan? Ik neem aan dat het versturen wordt getriggerd via een submit knop?
Verander lijn 3 dan eens naar:

if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {

PHP 5.2 is ook al behoorlijk oud. De laatste update daarvan stamt uit 06 Jan 2011.
Mijn advies is om te vragen waarom ze niet direct naar PHP 5.6 upgraden, en waarom het zo lang duurt? Je zou toch wel wat vlottere en snellere updates verwachten van je hostingboer.
Dankje nu werkt het!
Er is in die 10 jaar een hoop veranderd dus mogelijk zullen andere PHP-scripts ook niet meer correct werken.
Ik zou zelf in ieder geval maar eens goed met je hostingboer gaan praten voordat je op korte termijn weer tegen problemen oploopt.
En binnenkort van 5 naar 7 xD
Sommige laten hun dingen gewoon draaien zoals ze draaien want ja... het werkt toch gewoon.. Waarom iets veranderen als het werkt.

onnozele
De stap van 5 naar 7 is kleiner omdat versie 6 wordt overgeslagen.
Verbaast me dat ze nog geen reactie van klanten hebben gehad die bijv. SimpleXML willen gebruiken, de date-class of de nieuwe array-notatie van PHP 5.4, of wat dacht je van 'visibility keywords' en namespaces in OOP? ;-)
Die laatste twee zijn ook veel te ingewikkeld voor de gemiddelde leek, die dus niet weet dat je PHP-versie een tien jaar verouderd is ;)
Maar wat dacht je dan van libraries of kant en klare scripts? Bijna niemand houdt nog rekening met PHP 5.2 en <

Reageren