Hallo allemaal,
Ik ben bezig op dit moment met mijn eigen template systeem, uiteraard is die niet de beste, maarja, ik ga er wel handige functies in zetten en ik wil ervan leren.
Zo ook wil ik dat er een 'select' in de menu is. Dat heb ik al voor elkaar gekregen, dat die de het geselecteerde tabje bijvoorbeeld van je menu (de class) replaced met 'selected'. Maar, aangezien de andere tabjes niet in gebruik zijn, blijft bijvoorbeeld de {menuSelected["home"]} nog in de class staan:
Voorbeeld, je hebt:
<a class="{menuSelected["home"]}" href="./index.php">HOME</a> -
<a class="{menuSelected["niethome"]}" href="./index.php">NIET HOME</a>
En je geeft aan dat 'home' geselecteerd moet worden, dan wordt het:
<a class="selected" href="./index.php">HOME</a> -
<a class="{menuSelected["niethome"]}" href="./index.php">NIET HOME</a>
Maar, de niet geselecteerde, {menuSelected["niethome"]}, die blijft staan. Ik wil via preg_replace (de enige functie volgens mij die dat kan) de hele {menuSelected["niethome"]} weghalen, dus dat het dit wordt:
<a class="selected" href="./index.php">HOME</a> -
<a class="" href="./index.php">NIET HOME</a>
Of terwijl:
{menuSelected["niethome"]}
de "niethome" is dus een voorbeeld, dat tussen de "" kan dus alles zijn, "hghjbhg", "contact", "blabahs" whatever je kan bedenken, zolang dat hele gedeelte maar verdwijnt.
Dus iets als dit ofzo, maarja, dit werkt dan weer niet:
{menuSelected["(^.?)"]}
Ik heb echter geen enkele ervaring met preg_replace, en snap totaal niks van al die dingen die je moet gebruiken om het werkend te maken...
Misschien dat een van jullie weet heeft over hoe het werkt, of een andere functie kent waarmee je hetzelfde resultaat krijgt.
Let op: ik gebruik dus ook variablen, die zijn {$variablenaam} onder anderen, dus alles verwijderen tussen de {} lijkt mij geen goed idee...
Met vriendelijke groet,
Jasper
1.868 views