Ben bezig met een online formulier die klanten moeten invullen als ze een bandje willen boeken. Ik wil een online form maken waarbij drie velden al ingevuld zijn.

Band: Las Vegas Band
Prijs: 1.395,-
Datum: 01-01-2016

Daarna krijg je de vraag om gegevens in te vullen als:
Naam:
Adres
Nu kan ik dit formulier wel maken maar omdat er prijs en gegevens instaan wil ik toch iets doen met een beveiliging alleen niet heel ingewikkeld.

Is het dan slim om twee velden te maken met
inlog:
wachtwoord:

Ik zat zelf te denken om de inlog te maken met een uniek nummer met md5 en dan het wachtwoord bijv de naam van de klant. Is dit slim en zinvol?
Het ligt eraan hoe uitgebreid je het zelf wilt maken en hoe zinvol dat is. Als bezoekers vaker terugkomen op je website om naar bands te gaan, is het misschien handig om een klantenbestand bij te houden met een user systeem.
Verder biedt het op het gebied van veiligheid geen meerwaarde om het boeken achter een inlog te doen, zolang je maar weet dat Pietje Puk betaald heeft.

MD5 is trouwens geen veilige methode om wachtwoorden te hashen. Ik gebruik zelf meestal Whirlpool als hashing algoritme :)
Kees Mulder, zou je jouw titel van je bericht willen aanpassen zodat deze je probleem en/of vraagstelling weergeeft? Dat zorgt voor verduidelijking in het forum.

Alvast bedankt!

Reageren