Hoe laat je een class op een normale text los? Dus nie top een linkje :)
ik heb geprobeerd met <td class="style1"></td> en met <div class="style1"></div>
Maar het lijkt niet te werken :s iemand een idee?
Als td buiten een tabel (<table/>) staat, kan ik me voorstellen dat de browser de weg kwijt raakt. Maar ik weet wel zeker dat het hier aan het stylesheet ligt.
@Nicky: ja, dat is de stylesheet.
Even een korte les stylesheets:
[element].[classe]:[event] {[instellingen]}
Dat is een declaratie op zijn algemeenst.
[element]: Kan bijvoorbeeld div, td, input of in jouw geval a zijn. Dit houd dus in dat hij de [instellingen] die je definieert alleen toepast op elementen van dat type.
[classe]: Kan je opgeven, en dan wordt de toepassing van [instellingen] beperkt tot alle elementen die [classe] in het class-attribuut van het element hebben. (je kan dus meerdere classes meegeven aan een element, door ze door een spatie uit elkaar te houden)
[evenement]: bijvoorbeeld hover, maar ook visited. Helaas worden dezen door Internet Explorer alleen bij links (a-elementen) getoond. In andere browsers kan je dezen over het algemeen (vooral hover (met de muis over) en click (spreekt voor zich) zijn erg handig af en toe)
Maar let op!
Je hoeft ze niet allemaal in te vullen!
.[classe]{ [instellingen] }
[element]{ [instellingen] }
[element].[classe]{ [instellingen] }
.[classe]:hover{ [instellingen] }
maar ook
#[id]{ [instellingen] }
waar dan [id] de waarde krijgt van het id-attribuut van een element. Maar officieel mag een id-waarde maar maximaal 1 keer gebruikt worden.
En nog iets. Je kan van algemeen naar specifiek defineren. Dus bijvoorbeeld: