Hallo iedereen

Eerst zou ik willen zeggen dat ik nieuw ben op dit forum, dus als ik iets fout zou doen laat mij dit dan even weten ;)

En dan nu mijn vraag, ik moet voor de eigenaar van een rijschool een webpagina maken die hij tijdens en na de rit over zijn leerling kan invullen (dit is een evaluatie). Nadien zou hij dan die beoordeling naar zijn leerling in een email sturen.

Ik had hiervoor twee ideeën, ofwel zou ik de gegevens rechtstreeks in een email plaatsen en doorsturen naar de leerling, of ik zou de info online kunne opslagen en een unieke link laten genereren die hij dan kan doorsturen naar zijn leerling zodat de leerling nadien online zijn evaluatie kan bekijken.

Hoe zouden jullie dit doen ? En ik kan al redelijk coderen met php maar voor beide ideeën heb ik toch wat hulp nodig. Daarom dat ik graag van jullie zou horen hoe jullie dit zouden oplossen en of dit mogelijk is ?

Alvast bedankt !!

Kristof
Het mooiste is natuurlijk als je de evaluatie in de database opslaat, en na een update ervan de leerling een mail stuurt met zijn resultaten vergeleken met de vorige.

Het opslaan in de database kan heel simpel met een aantal tabellen:
leerlingen, instructeurs, criteria, criteria-leerling (koppeltabel).

Hierin sla je alle criteria (anticiperen, richting uitsteken, op tijd schakelen etc...) in een speciale tabel op, en koppel je deze in de criteria-leerling tabel met daarbij de datum van de rijles, en de instructeur van dienst.
- Aar - op 08/09/2015 17:30:25

Het opslaan in de database kan heel simpel met een aantal tabellen:
leerlingen, instructeurs, criteria, criteria-leerling (koppeltabel).

Hierin sla je alle criteria (anticiperen, richting uitsteken, op tijd schakelen etc...) in een speciale tabel op, en koppel je deze in de criteria-leerling tabel met daarbij de datum van de rijles, en de instructeur van dienst.

Bedankt voor het snelle antwoord.

En zo zou het inderdaad kunnen, maar hoe kan de leerling zijn evaluatie dan nadien bekijken ?
Via een link in zijn mail, en desnoods na de eerste evaluatie hem direct een unieke inlog geven?
- Aar - op 08/09/2015 17:50:20

Via een link in zijn mail, en desnoods na de eerste evaluatie hem direct een unieke inlog geven?

Oke bedankt.

Dan heb ik wel nog een vraag, hoe kan ik er dan voor zorgen wanneer de instructeur de evaluatie toevoegd dat hij die unieke link te zien krijgt zodat hij deze in een mail kan zetten en verzenden.
Voor de instructeur zou ik een admin-backend bouwen waarin hij kan inloggen, en zijn leerlingen kan kiezen die hij wilt beoordelen.

De unieke link is alleen voor de leerling van toepassing.

Reageren