Voor een projectje ben ik een presentatie aan het maken waarin twee webpagina's met dynamische informatie afwisselend worden getoond gedurende een aantal seconden. De body van de hoofdpagina bevat alleen maar een div (100% hoog en breed) en met behulp van AHAH roep ik een script aan dat de vulling van die div genereert. Tot zover gaat alles goed.
Echter, de gegenereerde HTML van een van die pagina's bevat een verwijzing naar een PNG-image die elke twee minuten wordt ververst. De webserver geeft een Expires-header mee van "modification plus 110 seconds", maar de doorsnee browser (Chrome/Firefox) trekt zich daar niets van aan (verrassende uitzondering hierop is Edge) en laat vrolijk het oude plaatje zien.
De gemiddelde oplossing die ik tegenkom als ik met google ga zitten spelen is het helemaal uitzetten van de caching door een parameter met een timestamp mee te geven, maar dat is nou juist iets waar ik vanaf wil. Zo moeilijk moet het toch niet zijn voor een browser om zich aan een Expires-header te houden?
Is er hier iemand die dit probleem herkent, of misschien zelfs tips heeft om het op te lossen? ;-)
3.581 views