Door
Ozzie PHP
op 21-09-2015 23:03
gewijzigd op 21-09-2015 23:04
1.515 views
Hey guys,
Ik heb in mijn mailprogramma een Gmail imap account ingesteld, alleen vind ik de synchronisatie maar rottig. Als ik bijvoorbeeld in het lokale mailprogramma een e-mail uit m'n inbox verwijder, dan komt ie in een lokale map "verwijderde items" terecht, maar niet in de prullenbak van Gmail. En zo zijn er nog wat meer dingen die niet echt soepel verlopen. Herkent iemand dit, en weet iemand toevallig hoe je dit kunt voorkomen?
?Onbekende gebruiker
21-09-2015 23:08
Mijn mening...
Als het weg moet gaat het weg en heb ik het niet meer nodig.
Gebruik Gmail al zooooolang en ben reseller van Google for Work (TM) en hoor niemand erover.
Rickert ... je bedoelt dus te zeggen dat het bij jou wel goed werkt?
In mijn mailclient als ik een bericht naar de prullenbak sleep, dan komt ie wel in de prullenbak, maar bij gewoon verwijderen dus niet. Echt irritant allemaal.
Dat heeft te maken met het feit dat gmail geen mappen maar labels heeft. Die labels zie je in je mail client als mappen.
Verwijderen uit een map is bij gmail het label verwijderen. Hij staat nog in de map alle berichten, als je hem daar ook verwijderd gaat die geloof ik naar de gmail prullenbak.
Je kunt 1 bericht ook in meerdere mappen hebben staan (doordat een mail meerdere labels kan hebben)
Ik herken dit gedrag van Gmail voor Android. Als je daarin een mail selecteert, deze met de Prullenbak-knop naar de prullenbak dirigeert en later in een browser de webclient van Gmail opent, staat de verwijderde mail nog doodleuk in de Inbox.
Volgens mij is dat een ordinaire bug. Als je namelijk de mail eerst opent en dan pas op de Prullenbak-knop tikt, wordt de mail wél naar de prullenbak gedirigeerd. Met andere woorden: de Prullenbak-knop werkt in twee situaties anders — en wisselende functionaliteit die afhankelijk is van de context, is per definitie niet goed, omdat het gedrag van een app dan onvoorspelbaar wordt.
Het heeft inderdaad met labels te maken. Ik gebruik zo'n Personal Information Manager. Probleem is inderdaad dat ie alleen een label verwijdert. De mail blijft vervolgens gewoon nog staan in de map "alle berichten". De oplossing is, zover ik nu kan zien, om een mail niet te verwijderen, maar letterlijk in de prullenbak te slepen.
Super irritant, want als je dus in je mailprogramma kiest om automatisch je verwijderde items te wissen, dan doet ie dat wel voor de lokale mappen, maar op de server blijft het bericht nog gewoon bestaan. Anders gezegd, je denkt dat je je berichten wist, maar ondertussen staan ze allemaal nog gewoon op de server. En dat is dus niet wat ik wil. Ik snap niet waarom Google zoiets raars heeft bedacht.
Ik gebruik ook altijd en overal Gmail (privé, werk, vereniging etc) en heb hier nog nooit last van gehad.
Eens: ik verwijder nooit een ongelezen mail. Eigenlijk verwijder ik zelden een email. Tenslotte is de opslagruimte onbeperkt...
Is het niet gewoon een vinkje als "Berichten op de server laten staan"?
Zoiets simpels was een probleem vroeger: in je mailclient had je alle mail verwijderd, op de server stond nog aan 2.018 kb aan mails: mailbox vol en je mail werd dus geweigerd...
>> Is het niet gewoon een vinkje als "Berichten op de server laten staan"?
Nee, die optie heb ik niet. Was het maar zo'n feest ;) Nee Gmail doet wat dingen vreemd met labels. Het werkt niet met mappen. En op de een of andere manier blijven er allerlei labels aan je mail kleven. Als je een mail uit een map haalt, verwijder je in feite alleen het label. In je mailprogramma denk je dat je de mail verwijdert, maar feitelijk komt die op de server in de map "alle berichten" terecht en wordt dus niet verwijderd.