Ik heb een script gekregen van de basketbal bond om gegevens uit hun database op mijn website te tonen.
Nu heb ik zelf ook een database gemaakt (met zelfde uniek nummer). Op basis hiervan wil ik de 2 tabellen met elkaar koppelen.
script van de basketbal bond:
print "<TD>" . $details['nummer'] ."</TD>";
nu wil ik zelf ook extra <td></td> weergeven; maar dan met wie de zaalwacht is.
dus in feite: ALS . $details['nummer'] . = 200Q dan (zoeken in mijn db naar nr 200Q; en dan resultaat uit kolomK weergeven)
In kolomK staat dan de naam van de zaalwacht.
Gezien je in de foreach-loop zit, dan kan je die data uit $details toch kwijt in de whileloop? Het is dan wel zo dat het ze gerepeteerd worden in de while-iteraties, totdat die verlaten wordt, en de foreach een iteratie verder gaat.
maar ik wil juist de zaalwacht tonen (waarbij nummers uit database bond en mijn database gematcht worden om te bepalen wie de zaalwacht is)....
print "<TR>";
print "<TD>" . $details['nummer'] ."</TD>";
print "<TD>" . $details['datum'] ."</TD>";
print "<TD>" . $details['tijd'] ."</TD>";
print "<TD>" HIER MOET DE ZAALWACHT KOMEN.. DEZE STAAN IN MIJN EIGEN DB "</TD>";
Die zaalwacht is nog niet beschikbaar, dan moet je er toch eerst voor zorgen dat je die query uitvoert.
Ik denk dat het nuttiger is om alles te herschrijven naar een JOIN-query, zodat je de data van twee tabellen kan ophalen aan de hand van één relatie-veld (het nummer misschien)?)
Dus als je voor het gemak beide tabellen kan tonen, en uitleg kan geven wat de Wedstrijd-class precies doet, en daarbij vooral de method/functie 'overzicht', dan kunnen we gerichter advies geven.
<?php
$resulta = mysqli_query($connectie, "
SELECT zaalwacht
FROM wedstrijden
WHERE BINARY nummer = '".$b."'
LIMIT 1
ORDER BY zaalwacht DESC");
?>
Let op: ik gebruik mysqli_.... zou je ook moeten doen.
Zeker nu je toch bezig bent met aanpassen.
Dit doe je dus bij elke rij een keer.
Deze query staat dus in je while-loop.