Ik heb via een template een website gemaakt en wil deze nu graag online zetten. Ik heb een hosting pakket van Strato gekocht en via hen een tutorial gekeken hoe ik via Filezilla mijn website kan uploaden. Nu heb ik mijn website in filezilla geplaatst, deze geupload maar als ik naar mijn web pagina ga staat er nog steeds een bericht van strato en niet mijn website.
Als ik via filezilla verbinding maak met de server komen er 3 mappan te staan, een met ..., een cgi-bin map en een cgi-data map. Nu lees ik overal dat er iets van een public-html of www map moet zijn, deze heb ik echter niet. Ik heb al geprobeerd om in iedere map mijn eigen bestanden te plaatsen maar steeds krijg ik niks.
Ik ben redelijk nieuw op dit gebied, dus een beetje hulp zou echt heel fijn zijn!
Mogelijk zit je via je FTP-account al "ingesloten" in je www-map en kun je hier sowieso niet buiten komen, je zit dan dus al direct in je publieke "www-directory".
Heb je al geprobeerd een simpel bestand daar in te zetten (bijvoorbeeld hello.txt) met een simpele tekst (Hello World. ofzo) en dan de website aan te roepen met dit bestand?
Mogelijk heeft Strato een handleiding van de te doorlopen stappen voor het online zetten van je website?
Mogelijk zit er een vertraging in het beschikbaar komen van je webpagina's?
Er kan eigenlijk van alles aan de hand zijn :).
?Onbekende gebruiker
16-10-2015 13:27
Eerste vraag..
Welke bestanden probeer je te uploaden?
Daarnaast gefet Filezilla wel aan dat de upload succesvol was?
Wat zie je dan staan in FileZilla en probeer dat bestand naar voren te halen.
Belangrijkste van alles is dat het bestand die je als eerste wilt tonen index.html of index.php heet.
Als je die '...' ziet dan daarop (op die '...' of '..') klikken. Als er niks meer verandert zit je in de rootmap (en als het goed is zie je dan '/' maar sowieso zit je dan in de root). Of je moet het index bestand in deze root plaatsen of je ziet daar de map die je zoekt. Sowieso zoals gezegd een index.html of index.php plaatsen. Als je een default.php of default.html (of iets dergelijks ziet) kan je die verwijderen. Waar dat bestand stond moet je dan je index.php (of .html) plaatsen.