Beste forumleden,
Ik ben bezig met een grote website waar mensen kunnen zoeken naar restaurants bij hun in de buurt.
Je kan via een zoekbox, zoeken op plaatsen, postcode, straatnaam en landen. Ook kan je je eigen locatie doorgeven via geolocation, ik krijg dan de longitude en latitude terug.
Nu heb ik op het begin weinig restaurants dus als iemand zoekt op een plaats waar geen restaurants zijn wil ik zo dichtbij mogelijk restaurants weergeven maar hoe kan ik dit vergelijken met zoveel verschillende data die kan worden doorgegeven?
http://iens.nl heeft een prachtig zoeksysteem en dat is waar ik naartoe wil maar hoe gaat dit in ze werk?
Moet ik een switch maken misschien en nagaan of iemand een plaatsnaam heeft ingevuld of een adres of een land en op basis daarvan een query doen in de database maar dan zit ik nog steeds met de vergelijking vraag.
Wellicht kan ik alles omzetten naar longitude en latitudes en daarmee werken dus iemand geeft een postcode dan zet ik dit om naar longitude en latitude en dan doe ik een vergelijking in de DB.
Graag jullie advies en houd IENS.nl in gedachte hierbij.
Alvast bedankt!
2.266 views