Ik ben bezig met iets nieuws alleen ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken. Ik wil namelijk dat mensen een groep kunnen aanmaken en dat ze 10 deelnemers kunnen invullen. De groep moet een speciale code krijgen of een naam. De deelnemers kunnen dan hun status wijzigen in 3 opties.
Ik zou beginnen met een ontwerpje op papier, of een tekstbestand. Je identificeert al meteen twee typen gebruikers: initiators en deelnemers. Beide typen gebruikers kunnen verschillende dingen doen, zet deze op papier. Daarbij rijst de vraag: hoe identificeer je een gebruiker? Hoe meldt iemand zich aan etc. Ook andere vragen schieten te binnen: kan een deelnemer van groep A zelf weer een groep B beginnen enzovoort.
EDIT: dit staat dus nog helemaal los van techniek of technische oplossing, je houdt je enkel bezig met het wat en nog helemaal niet met het hoe.
Dan zou je enerzijds kunnen bedenken welke schermen er allemaal in deze applicatie zitten (een soort mockup/wireframe/proof-of-concept/hoe-je-het-ook-wilt-noemen dus) en anderzijds zou je alvast een database-opzet kunnen maken (het lijkt mij het handigste of dit soort informatie te organiseren in een soort van database).
En uiteindelijk schrijf je de bijbehorende code, wat toch een soort van uitdraai van het voorgaande is. Dat is het voordeel van het eerst opstellen van een specificatie: je hoeft dan tijdens de implementatie niet zoveel meer na te denken, het denkwerk is (als het goed is) al gedaan.
---
Of je kijkt eens wat voor software of websites / concepten hier al voor zijn. Je zou dus ook kunnen starten met een onderzoekje van wat er al is (dit kan ook voor nieuwe ideeën zorgen ook al was je al van plan alles zelf te schrijven), voordat je je eigen wiel uitvindt.