Goedemiddag! :)

Voor een schoolopdracht ben ik bezig met een klantenbestand, hierin staan de inkopen van alle klanten. Nu wil ik graag weten hoeveel herhalingsaankopen er zijn. Dit wil ik het liefste doen op basis van het e-mailadres, aangezien die sowieso goed moet zijn.
Ik heb de volgende tabellen:
Order, naam, adres, huisnr, postcode, e-mail.

Kan iemand mij helpen een query te schrijven? Of is de informatie te weinig?
Heb je zelf al iets geprobeerd? Kijk eerst eens of je zelf een opzet kunt maken.

Kijk dan waar je vastloopt en kom hier mee terug. Dan kunnen we je daar verder mee helpen.

Verder: het e-mail adres hoeft niet bindend te zijn aan een klant. Wat als het mail adres aangepast wordt?
Wat als het adres niet hetzelfde is?

Je kunt het beste een klant_id gebruiken, en hier weer een adres aan vasthangen.
Een schoolopdracht moet je zelf doen, maar definieer eerst voor jezelf eens wat een herhalingsaankoop is.
Dataabases werken altijd met verzamelingen gegevens die aan een bepaalde voorwaarde voldoen, dus wat is de voorwaarde waaraan herhalingsaankopen moeten voldoen?
Waarom 6 tabellen ?

En heb je dan ook verbindingen tussen die tabellen liggen zodat is na te gaan welk record van tabel A bij welk record in tabel B hoort ?
Pipo Clown op 02/11/2015 19:20:26

Waarom 6 tabellen ?

En heb je dan ook verbindingen tussen die tabellen liggen zodat is na te gaan welk record van tabel A bij welk record in tabel B hoort ?

Vermoedelijk gaat het over kolommen i.p.v. tabellen. Dat is toch te hopen in ieder geval :)

Reageren