Hallo,

Wanneer ik voorheen bij Versio een virtual machine aanmaakte, kon ik aangeven hoe groot de swap disk moest zijn. Nu heb ik gisteren mijn virtual machine verwijderd en een nieuwe toegevoegd, maar nu kan ik de swap disk size niet meer aangeven. Volgens de helpdesk moet je dit nu zelf regelen:

"Deze kunt u nadat de VM aangemaakt is als losse disk toevoegen of via het OS zelf toevoegen. Hier zijn voldoende tutorials voor op het internet te vinden. "

Ik heb gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden waar ik een beetje uitkom (ik ben nogal een leek op dit gebied..).

Het OS dat ik gebruik is CentOS 6.6 x64, ik heb 1024 RAM, 1 CPU Core, CPU Priority op 100%, 100 GB Primary Disk Size (wat dus volgens mij 98 GB moet worden, aangezien de Swap Disk 2 GB moet zijn, maar dit weet ik niet zeker.) en de Port Speed is 100 Mbps.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu, na een schone installatie, die swap disk kan toevoegen? En zit er nog een verschil tussen swap disk en swap space?

Alvast heel erg bedankt!
Dat is inderdaad 1 van de websites die ik heb gevonden, maar ik weet niet of er verschil zit tussen swap space en een swap disk, en het liefst heb ik dit gewoon ingesteld als voorheen.
Google even op "centos swap toevoegen" en je krijgt CentOS gerichte informatie.
Swap disk en swap file what's in a name?
Op OS-en met fysieke disken gebruik je bij voorkeur een aparte swap disk. Op je virtual kan je dat vast ook wel definieren en dan lijkt het een disk maar is het in feite een swap space. Je kan ook een swap file definieren op een bestaande disk en dan heb je ook weer swap space. Ik zou gaan voor het toevoegen van een (virtual)disk en die aanwijzen als swap. Je hebt niet veel nodig, grofweg disk space gelijk aan je memory. Meer swap is doorgaans onnodig.

Reageren