Het lukt met niet om regels te update. Ik heb dit als update script

for($i=0;$i<$count;$i++){
		$sql5 = "UPDATE factuur_regels SET fr_omschrijving = '$product[$i]' WHERE fr_rd = '$fr_rd[$i]'";
		$sql_result = mysql_query($sql5);
		}

Als ik een update doe dan blijft de omschrijving nog steeds hetzelfde.
Lukt je query überhaupt wel? Controleer dat eens door te kijken of $sql_result niet opeens een FALSE teruggeeft?

Verder zijn de MySQL-functies verouderd, en wordt MySQLi of PDO aangeraden.
Volgens mij moet het zo zijn:

[code]
for($i=0;$i<$count;$i++){
$sql5 = "UPDATE factuur_regels SET fr_omschrijving = '".$product[$i]."' WHERE fr_rd = '".$fr_rd[$i]."'";
$sql_result = mysql_query($sql5);
}

Een UPDATE op een niet-bestaand record is nog steeds een valide query :).

Druk je queries af, en kijk of de waarden kloppen.

Persoonlijk zou ik een andere strategie hanteren.

Omdat er iets is gewijzigd in de samenstelling van je factuur zou ik:

- alle factuurregels behorende bij factuur X (de kapstok waar je alles aan ophangt) wissen
- de factuurregels opnieuw toevoegen aan factuur X

Dit alles in een transactie uiteraard, zodat de bewerking in zijn geheel slaagt, of in zijn geheel niet, je wilt namelijk niet dat dit soort administratieve data corrupt raakt...

Indien je niet bekend bent met het concept "transactie" (in databases) en je bent met (middel)grote administratieve systemem bezig, zou ik mij daar toch eens (in versneld tempo) in verdiepen. Daarbij helpt het ook als je database redelijk strak is opgezet met constraints zoals foreign keys. Wanneer je hier geen gebruik van maakt (foreign keys of transacties) wordt het lastig (zo niet onmogelijk) om te kunnen garanderen dat de data in je database kloppend is en kloppend blijft.

Reageren