ben bezig om een score formulier te maken. Namen van personen worden uit de database gehaald en in een array opgeslagen.
Nu krijg ik het werkend als ik $teller vervang door een numerieke waarde. Wordt deze waarde door het script gemaakt werkt het niet. Wat doe ik fout ??
Script:
<form action="<?php echo $editFormAction; ?>" method="post" name="form1" id="form1">
<tr>
<td align="right"><strong>Jaar :</strong></td>
<td><input type="text" name="jaar" value="<?php echo $_POST['jaar';?>" size="5" /></td>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td width="35%"><strong>Naam</strong></td>
<td width="16%" align="center"><strong>Indeling</strong></td>
<td width="49%"><strong>Opmerking</strong></td>
</tr>
<?php for($teller = 1;$teller <= $tellermax; $teller++ ){ ?>
<tr>
<td><input type="text" name="naam[$teller]" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
<td align="center"><input type="text" name="indeling[$teller]" value="" size="5" /></td>
<td><input type="text" name="opmerking[$teller]" value="" size="40" /></td>
</tr>
<?php } ?>
<tr>
<td><input type="submit" value="Record invoegen" /></td>
<td></td>
<td></td>
</tr>
<input type="hidden" name="MM_insert" value="form1" />
</form>
Om uit te proberen:
<tr><?php $teller=1;?>
<td><input type="text" name= "naam['$teller']" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
<td align="center"><input type="text" name="indeling[$teller]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
<td><input type="text" name="opmerking['$teller']" value="<?php echo $teller; ?>" size="40" /></td>
</tr>
Als ik deze wijzig in indeling[1] / opmerking[1] dan krijg ik de ingegeven waarde retour
<tr><?php $teller=1;?>
<td><input type="text" name= "naam['$teller']" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
<td align="center"><input type="text" name="indeling[1]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
<td><input type="text" name="opmerking[1]" value="<?php echo $teller; ?>" size="40" /></td>
</tr>
Ben een leek in array's wie kan mij verder helpen
Alvast bedankt
[size=xsmall]Toevoeging op 25/11/2015 19:19:49:[/size]
Na een dag klooien zelf opgelost. teller op 0 laten beginnen en indeling[] leeg laten. Blijkbaar hoogt deze automatisch op elke keer als de lus wordt doorlopen
<?php for($teller = 0;$teller <= 3; $teller++ ){ ?>
<tr>
<td><input type="text" name= "naam[]" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
<td align="center"><input type="text" name="indeling[]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
<td><input type="text" name="opmerking[]" value="<?php echo $_POST['opmerking'][$teller]; ?> " size="40" /></td>
</tr>
<?php } ?>