Door
Roeland Sanctorum
op 02-12-2015 16:03
gewijzigd op 02-12-2015 20:54
1.475 views
Hi,
Ik plan een website te verhuizen van een hostingbedrijf waar de tabellen in php 5.6 zijn opgesteld. De verhuis gaat naar een hostingbedrijf waar de php nog op 5.5.30 staat. Mag ik problemen verwachten of kan die migratie gewoon plaatsvinden ??
Op zich zou Wordpress wel prima moeten kunnen blijven draaien op een lagere PHP-versie, maar het is natuurlijk mooier als het hostingbedrijf zijn servers ook een update geeft. Als klant kan je dit zeker vragen.
Misschien dat er WP-plugins zijn die moeilijkheden kunnen geven, maar dat verwacht ik niet bepaald.
ok bedankt voor de info
bij de 1e upload kreeg ik een foutmelding op het eind (wp_commentmeta en nog iets ivm met utf8) maar toen ik de export nog eens downloadde lukte het ineens
moet wel nog website uploaden en testen dus fingers crossed
Vanuit de Admin van WordPress kan je ook alles prima exporteren. Dit wil je liever niet met phpMyAdmin doen.
(of liever zelfs via SSH in de commandline doen, als je die rechten hebt)
Hoe zou je het dan doen via de admin ?
Ik heb backupbuddy maar dit gebruik ik enkel om van subdomein naar nieuw domein te gaan.
In dit geval blijft de domeinnaam bij hosting1 staan en de website naar hosting2 om in een latere fase dan ook de domeinnaam te verhuizen naar hosting2 (nabij de vervaldatum van de domeinnaam).
[size=xsmall]Toevoeging op 02/12/2015 17:05:48:[/size]
ik zie wat je bedoelt... importeer / exporteer via xml functie bij "extra"
probleem is echter dat de domeinnaam blijft staan bij het hostingbedrijf waar de website nu staat en daar enkel de nameservers gaan verwijzen naar het nieuwe hostingbedrijf
dus bij dat nieuwe hostingbedrijf heb ik geen domeinnaam beschikbaar en kan ik dus niet in Wordpress gaan enkel in de ftp (bedoeling is dat ik dus nu de files overzet via ftp voor wat betreft de wordpress omgeving en de php via de mysql uploaden en dan de wp-config aanpassen)
nooit gedaan tot nu toe maar denk dat dit moet lukken
Vaak heeft het hostingbedrijf een tijdelijk adres (via IP-adres) waarmee je jouw website kan bekijken.
Zo kan je via deze weg ook WordPress installeren.
Je zou tijdelijk in Windows je hosts-bestand kunnen aanpassen om je domein naar je nieuwe IP-adres op jouw PC te verwijzen.