Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe website maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het moet aanpakken met een onderdeel van de website. Dit onderdeel:

- Mensen moeten zich kunnen registreren en inloggen. Dat lukt me nog wel. Maar de gebruikers moeten een "groep" kunnen maken waarin ze andere gebruikers kunnen toevoegen. En dat ze een overzicht kunnen krijgen met de groepen waar ze in zijn aangemeld en dat ze hun status kunnen veranderen naar 3 opties. Als je op een groep klikt moet je dan natuurlijk ook de status van andere te zien krijgen, maar je kan je eigen veranderen.

Mijn kennis op het gebied van PHP is niet hoog, maar gewoon gemiddeld. Iemand enige idee hoe ik dit kan aanpakken het beste en/of goede tutorials weet. Ik weet namelijk niet met wat ik moet google om dit te kunnen krijgen.

Alvast heel erg bedankt!!

Grt.
Wat is je kennis van PHP tot nu toe?
Mohamed Mohamed op 05/12/2015 02:13:33

Maar de gebruikers moeten een "groep" kunnen maken waarin ze andere gebruikers kunnen toevoegen.

En hoe komen de gebruikers aan de gegevens van andere gebruikers om toe te voegen?
Zoek een kant en klaar leden/gebruikerssysteem, zodat je geen duizenden regels code hoeft te maken wat elke website al heeft gedaan. Er zijn er genoeg. Zoals UserCake, UserFrosting... of http://coursesweb.net/php-mysql/register-login-script-users-online_s2 ?
Ook voor groepen etc.

Enige wat jij dan moet doen is een pagina maken waar ze die drie opties kunnen kiezen etc.

Reageren