Hallo beste mensen,

ik vraag me het volgende af: is er een manier om tekst om een afbeelding heen te laten lopen, ook door het transparante gedeelte. Bijvoorbeeld:

Links de tekst, gewoon in html. Rechts de afbeelding met transparantie en float right.

Is het mogelijk om dit te realiseren met php, html of css? Net zoals in Indesign bijvoorbeeld mogelijk is met de tekstomloop...

Ik heb gedacht aan z-index en de afbeelding als background te zetten maar dan loopt de tekst er voor zover ik weet niet omheen (om de landsgrens in het geval van het voorbeeld). Ik heb ook online ernaar gezocht maar kom vooral uit op de css background-image property.

Iemand ideeen?

Alvast bedankt :)
Joh, grote dtp-monitors met een extreem hoge resolutie zijn niet te genieten bij een standaardlettergrootte. Die gebruik ik al jaren in een stand voor grote of extra grote lettertypen, anders zit je de hele dag letterlijk en figuurlijk naar kleine lettertjes te turen.

Enne, Firefox kan het kunstje natuurlijk ook en heeft daarnaast een handige optie om een minimumlettergrootte in te stellen.

Reageren