Ik heb een JPGje, staat in photoshop formaat (PSD), maar ik zou dit moeten afleveren in Illustrator (?) (EPS) formaat, omdat dit dan makkelijk te vergroten/verkleinen is... Maar, hoe begin ik hier aan? Zijn hier simpele truucjes voor, of kan ik het maar beter vergeten om dit zelf te kunnen realiseren, zonder eerst gans Illustrator te moeten leren? Of zijn er andere opties? Tips?
Bedankt voor de hulp :)
?Onbekende gebruiker
22-09-2005 22:32
Zoek eens naar r2v oftewel raster2vector programma's op het net.
?Onbekende gebruiker
22-09-2005 22:34
r2v van algolab is volgens mij wel een goeie. Kun je 10 dagen gratis uitproberen voordat de file save wordt gedisabled.
Het hangt er natuurlijk vanaf. Je kan er technisch een vector image van maken, maar het is niet altijd een nuttige output. Het hangt denk ik gewoon van het doel af of je een getracede jpeg kan gebruiken. Als het bijv. foto achtige matueriaal is zal je geen kwaliteitswinst via vectoren verkrijgen.
?Onbekende gebruiker
23-09-2005 11:11
Ik weet niet of ik nou een domme opmerking maak, maar als je een PSD opslaat als EPS heb je een surrogaat EPS gemaakt die weiing te maken heeft met vectorgebaseerd plaatje.
Wel, heb het geprobeerd met het programma dat Gert aangaf, maar dit gaf niet de gewenste resultaten. Misschien is de afbeelding die ik wil omzetten te ingewikkeld oid...
Arend, het is de bedoeling dat dit binnengeleverd wordt in een bedrijf om stickers te laten maken, maar zij willen het in vectoren, omdat ze zo gemakkelijk de grootte kunnen aanpassen.
Dan moet het logo in eerste instantie met vectoren (dwz: in illustrator of een ander vector based programma gebouwd zijn.) JPEG omzetten naar vectoren om het vervolgens uit te vergroten zal geen/nauwelijks kwaliteitswinst geven.
Illustrator kan ze wel tracen, maar dat heeft mij nog nooit nauwkeurige resultaten (dat wil je toch wel voor een logo) gegeven.