NU het kerstvakantie is probeer ik mijn zoekmachine op mijn website te verbeteren. Ik weet dat er nog veel dingen te verbeteren zijn op de website maar voor deze vraag kom ik bij jullie.
IK heb een pagina: http://dennisvanduin.altervista.org/programmas.php
waar mijn gemaakte tools en applicaties op weergegeven worden. Nu probeer ik mijn zoekmachine te verbeteren door automatisch te zoeken na het ingeven van een optie. Ik heb dus de zoek machine veranderd en er wat bij gezet. Het formulier voor zoeken is nu:
<form>
<select name='zoeksoort' onchange='this.form.submit()'>
<option value="0" <?php echo ((isset($_POST['zoeksoort'])) and ($_POST['zoeksoort'] == "0")) ? 'selected' : '' ?>>Leeg</option>
<option value="1" <?php echo ((isset($_POST['zoeksoort'])) and ($_POST['zoeksoort'] == "1")) ? 'selected' : '' ?>>Applicaties</option>
<option value="2" <?php echo ((isset($_POST['zoeksoort'])) and ($_POST['zoeksoort'] == "2")) ? 'selected' : '' ?>>Tools</option>
</select>
<br>
<select name='zoekgroep' onchange='this.form.submit()'>
<option value="0" <?php echo ((isset($_POST['zoekgroep'])) and ($_POST['zoekgroep'] == "0")) ? 'selected' : '' ?>>Leeg</option>
<option value="12" <?php echo ((isset($_POST['zoekgroep'])) and ($_POST['zoekgroep'] == "12")) ? 'selected' : '' ?>>groep 1 en 2</option>
<option value="9" <?php echo ((isset($_POST['zoekgroep'])) and ($_POST['zoekgroep'] == "9")) ? 'selected' : '' ?>>Alle groepen</option>
</select>
<noscript><input type="submit" value="Submit"></noscript>
</form> Maar het probleem is nu dat hij niet meer onthoud wat je had ingegeven. Als ik bij de zoeksoort invul dat ik een applicaties zoek dan moet hij normaal 1 zijn. Deze 1 komt in mijn URL te staan maar in het zoekbalkje staat nu weer leeg. En hier moet hij eigenlijk onthouden dat ik een 1 heb ingevuld en dit ook weer weergeven. Voordat ik het formulier automatisch liet opsturen werkte het wel. Toen was mijn code:
<form method="POST" action="programmas.php">
<select type="text" name="zoeksoort">
<option value="0" >Leeg</option>
<option value="1" selected>Applicaties</option>
<option value="2" >Tools</option>
</select><br>
<select type="text" name="zoekgroep">
<option value="0" >Leeg</option>
<option value="12" selected>groep 1 en 2</option>
<option value="9" >Alle groepen</option>
</select><br>
<select type="text" name="zoekvak">
<option value="0" selected>Leeg</option>
<option value="rekenen" >Rekenen</option>
<option value="extra" >Extra</option>
</select>
<br>
<center><input class="myButton" type="submit" name="submit" value="Zoeken"></center>
</form> Weet iemand hoe het kan dat hij het niet meer onthoudt?
Groetjes,
Dennis