Door
Lex van Hees
op 06-01-2016 08:23
gewijzigd op 06-01-2016 08:23
2.846 views
Vandaag de website ishetglad.nl live gezet! Geen overbodige luxe toch in deze tijd van het jaar? Het idee is simpel, je vult je locatie in, en het antwoord verschijnt direct in beeld. Check 'm out!
Ik ben er naartoe gegaan, heb een locatie ingevuld maar krijg het volgende te zien: {"lat_start":52.211157,"lon_start":5.9699231,"temp":3,"temp_min":-1,"temp_max":8,"weather":null,"humidity":100,"warning":"","final":"Weinig kans op gladheid"}. Apeldoorn. Ik weet vrijwel zeker dat dit niet de bedoeling was. Ik probeerde daarna Deventer: {"lat_start":52.2660751,"lon_start":6.1552165,"temp":-0,"temp_min":-2,"temp_max":3,"weather":null,"humidity":100,"warning":"LET OP: ijzel, wees voorzichtig!!","final":"Ja het is glad, kijk uit!"}. Wat info: ik gebruikte Opera,dit stond op de pagina /includes/render.php. Vandaag om 21:25 (Apeldoorn) en vandaag 21:35 (Deventer).
Van Tim
Is het glad?
Nee! Het is niet glad
nu: 21c [-1c/44c] -
Volgens mij klopt de 21c en 44c niet echt, woon in Groningen en gister schaatsen de mensen hier nog door de straat heen en vanochtend nog onderuit gegleden met de fiets. Dat beschouw ik als glad :D
Is het glad?
Nee! Het is niet glad
nu: 21 [-1/45] -
Hartstikke leuk idee! Ik heb nog niet alle posts gelezen maar ik wilde even zeggen dat er iets niet helemaal klopt. Ten eerste is het hier rond de 0 graden. Ligt er overal ijzel en is het spekglad overal. Een schatting tussen minimaal -1 en maximaal 45 graden is heel erg groot en biedt dus niet echt iets extra's.
Helaas te maken met een storing, door het aantal requests naar de Google API heen, waardoor Google verkeerde lat/lon data teruggaf. Probleem inmiddels verholpen, website werkt weer ;)
gisteren ergens een afbeelding gezien van een weerkaart met veel meetwaarden. Ergens tussen groningen en Friesland zat ergens een meetpunt dat kennelijk op hol geslagen was met een temperatuur van ruim 20 graden boven de omgeving.
Mogelijk dat dat ergens doorwerkt in deze applicatie?
suggestie:
bij de resultaatpagina ook de gevraagde of gebruikte locatie vermelden.
Ik heb het net geprobeerd met "gebruik gps". Hoewel ik op mijn PC geen gps ontvanger heb, verwacht ik dan een actie op basis van de coordinaten van het ip-adres van de Ziggo aansluiting.
Maar zeker weet ik het dan nog niet, omdat een dergelijke locatie er nogaleens flink naast zit.