Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat alle gegevens van de kolom DATA uit de onderstaande tabel bij elkaar opgeteld kunnen worden of hoe ik ze in een array kan zetten. Mij lukt het namenlijk niet.
Ik snap je punt wel hoor. Alleen als het nodig was om DATETIME te kiezen had ik het wel gedaan. Het gaat er nu alleen om dat er in de database de datum staat en aan de hand daarvan de juiste DATA opzoekt. Maar omdat k het geklier niet wil met puntjes en streepjes of dubbele punten er tussen heb k het zo gedaan
Maar t werkt ieg dus je wordt hartelijk bedankt ;)
Het probleem is vaak, dat het nu inderdaad werkt, maar als je 30.000 records verder bent, komt iemand met een simpele vraag als "graag een filter op maand", of "alleen werkdagen" etc.
En dan heb je nu mogelijk 2 minuten meer werk, maar straks niet een dataset die je om moet bouwen en een heleboel query's om aan te passen.
(en ja, met date LIKE '__01___' vind je inderdaad ook je data, maar of dat nog snel is met tienduizenden records?)
Sorteren gaat al helemaal niet lukken, want '310116' is alfabetisch gezien groter dan '010216'