hallo beste mensen.

ik ben patrick en kom uit hengelo ov.
ik draai al enige tijd een hotline server & tracker.
dit is een peer to peer file sharing software.

ik heb sins kort swamp2 geinstaleerd op mijn pc en het draait.

nu mijn vraag, ik heb eigelijk geen verstand van php websites en daarom is mijn site in .html gemaakt.
met frontpage niet al te moeilijk dus.

maar ik zou graag een pagina willen tonen op mijn website waar de gasten/bezoekers hun ip-adres/domeinnaam zelf kunnen toevoegen van hun hotline server. maar dit gaat gepaart met php/mysql database en script. ik heb hier geen verstand van. en mijn vraag is dan ook. of er een bestaande ontwerp is die mogelijk wel aan te passen is aan de bestaande website o.a achtergrond kleur, text grote, text kleur, weergave links.

mvg patrick
Klinkt als de technische werking van een gastenboek.
Alle begin is moeilijk, maar je kunt je het in het begin makkelijker maken door MySQL voor later te bewaren. Voor eenvoudige datastructuren zoals een lijstje met IP-adressen of domeinnamen kun je gewoon een tekstbestand maken en bijwerken met PHP. Wordt de datastructuur wat complexer, dan kun je dat later bijvoorbeeld omzetten naar XML of JSON.

Ik denk dat je daar moet beginnen: maak een eenvoudig HTML-formulier met een tekstvak en een knop en leer hoe je de output daarvan met PHP verwerkt en opslaat in het tekstbestand.
dat klopt. alleen is de weergave van de toegevoege links nog wel belangerijk dat elke link in 1 colom komt netjes onder me kaar. geen namen er bij alleen de domeinnaam of ip adres en een kleine beschrijving.

[size=xsmall]Toevoeging op 26/01/2016 14:59:09:[/size]

maar het verhaal is wel de script. een html form maken kan ik wel. maar de achter ligende script niet.
Leer de basis van PHP eens en leer de werking van een gastenboek eens.

Reageren