Zijn er gratis pdf editors,
waarmee je bestaande pdf kan wijzigen
(belangrijkste is pagina's verwijderen en/of een aantal pagina's eruit halen en apart als pdf kunnen bewaren)
ik zoek het liefst niet 1 online én 1 die ook bestanden groter dan 5 NB aankan

BVD
Bestaande PDF's aanpassen? Ik vrees dat dat lastig is, en niet altijd de bedoeling van PDF's.
:-) nee, niet altijd de bedoeling .....

daarom zijn er ook mogelijkheden om ze te beveiligen, maar daar gaat het mij niet om.

Heb er al meerdere gevonden om (niet beveiligde) pdf's te bewerken, maar ze zijn niet allemaal even goed.

1 die bestanden groter dan 5 MB aankan en eigenlijk alleen uit het hele ding een paar pagina's moet kunnen halen ...
- Roland - op 27/01/2016 16:13:12

belangrijkste is pagina's verwijderen en/of een aantal pagina's eruit halen en apart als pdf kunnen bewaren

Een PDF die je kunt bewerken, kun je meestal (praktisch altijd) ook printen. Je kunt dit dan oplossen door niet naar een printer maar via een 'virtuele printer' naar een PDF-bestand te printen. Tijdens het printen kun je namelijk ook opgeven welke pagina's je wilt printen. Dit kan bijvoorbeeld met PrimoPDF of Microsoft Print to PDF in Windows 7, 8 en 10.
@ward

DANK !

had er zelf op moeten komen, virtuele printen gebruik ik ergens anders ook wel....

Met: Foxit PhantomPDF kan ik nu voorlopig weer verder !
OpenOffice is gratis, en zijn pdf plug-ins voor. Ik bewerk er ook vaker pdf files mee, en werkt prima :-)

Edit:
pdf-import openoffice
Ward van der Put op 27/01/2016 17:37:33

Je kunt dit dan oplossen door niet naar een printer maar via een 'virtuele printer' naar een PDF-bestand te printen. Tijdens het printen kun je namelijk ook opgeven welke pagina's je wilt printen. Dit kan bijvoorbeeld met PrimoPDF of Microsoft Print to PDF in Windows 7, 8 en 10.

Naar pdf printen kan zeker maar heeft wel een groot nadeel. Je kan geen index opgaven in het pdf zelf steken wat automatisch gebeurd in goede tekstverwerkers. in adobe reader noemt dit bookmarks.

Jan

Reageren