Hallo,

Ik heb zelf echt geen idee van PHP etc. heb alleen verstand van de design kant, HTML CSS zeg maar. maar webcodes daar weet ik eigenlijk niks van.

Nu tijdtje terug vloog opeens een website uit de lucht die ik moet onderhouden, nadatie ie weer eindelijk terug in de lucht was zag ik deze error:

"Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/burrisag/public_html/assets/includes/db.conn.php on line 9"

Ik heb wel wat gegoogled. Maar dat helpt mij nog niet verder.

Persoon zegt trouwens ook dat hij geen fotos meer kan uploaden om te verkopen op zijn website.

Script is:

<?php
/******************************************************************
* Copyright 2011 Ktools.net LLC - All Rights Reserved
* http://www.ktools.net
* Created: 4-21-2011
* Modified: 4-21-2011
******************************************************************/

if(!$db = mysql_connect($dbinfo['host'], $dbinfo['username'], $dbinfo['password'])){
@$script_error[] = mysql_error();
}
if(!mysql_select_db($dbinfo['name'])){
@$script_error[] = "Unable to select database. Please make sure the database name is correct.";
}

if($config['mysqlUTF8Settings'] === true)
{
@mysql_query('SET NAMES utf8');
//@mysql_query('SET CHARACTER SET utf8'); // CHARACTER_SET
}
else
{
if($page != 'add_media')
@mysql_query('SET NAMES utf8');
}

@mysql_query("SET sql_mode = ''");
?>

Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen dit te verhelpen.
Je zult als je het in één keer goed wilt doen, álle mysql_****() functies moeten ombouwen naar mysqli_****() functies.

Kijk eens naar:
[php]mysqli_connect[/php]
[php]mysqli_query[/php]
[php]mysqli_fetch_assoc[/php]

Deze tutorials is overigens ook aan te bevelen:
http://phptuts.nl/view/26/

Let er ook op dat je de @-tjes weghaalt. Want foutmeldingen wil je zeker niet wegmoffelen.
Dit heeft te maken met de nieuwste versie van PHP, versie 7.
Er is al meerdere keren vermeldt en gewaarschuwd dat de mysql_* functies gaan verdwijnen en je dus gebruik moet maken van de mysqli_* functies.
Das me toch iets te hoog, geen idee hoe ik het script goed moet schrijven om het te fixen...
durf het zelf niet echt. Niet dat ze webshop dadelijk totaal uit de lucht is...
Werk bij voorkeur op een lokale webserver op je eigen PC, waarop je ontwikkelt. Bijv. XAMPP.
ik ken echt niks van PHP.
heb alleen verstand van HTML en CSS. verder webcodes niet. Ik ben meer een desinger.

uploaden via FTP en werken op een lokale webserver doe ik dus wel al.
Maar hoe en waar die code aan te passen, geen idee dus.
is het niet handiger om op korte termijn eens te leren hoe PHP werkt? En eens daarna in de genoemde tutorial te verdiepen hoe je het moet ombouwen? Je zou het ook eventueel kunnen laten uitbesteden.

Reken er wel op dat je over een jaar á anderhalfjaar echt niet meer met deze functies kan werken, en dat je site opeens 'zal breken'.

Reageren