Door
Karel Haighton
op 08-03-2016 12:00
gewijzigd op 08-03-2016 12:17
2.212 views
Beste mensen,
Ik zou heel graag willen beginnen met PHP en ik heb nu geprobeerd om dit op mijn computer werkend te krijgen. Ik heb hiervoor het volgende gedaan:
BBedit geïnstalleerd
Uit een boek een beginnersprogramma gehaald en dit gemaakt. Hij doet erg weinig maar hij zou als het goed is een boodschap moeten tonen:
<?php
echo (Foutmelding);
?>
Zoals jij dit gebruikt wordt Foutmelding als een constante beschouwd en die is nergens gedefinieerd.
En wat doen die haakjes daar?
<?php
echo 'Foutmelding';
?>
Zo is Foutmelding een tekst.
Heb je het document wel opgeslagen met de extensie .php?
[size=xsmall]Toevoeging op 08/03/2016 12:37:25:[/size]
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
De versies die jullie aangaven heb ik ook geprobeerd maar die lukken bij mij ook niet.
Ik denk dat het een probleem is met mijn installatie. Wat doe ik fout?
Is ergens een plek waar ik kan terugvinden hoe ik bij voorbeeld mijn foutmeldingen binnen PHP kan aanpassen zodat ik alle foutboodschappen kan zien? De developer"
Als je PHP wilt uitvoeren op je eigen computer, dan moet je het zeker wel installeren hoor ;-)
Gelukkig zijn hier kant en klare webservers voor zoals XAMPP of WAMPP.
Kan je vertellen hoe je het script probeert uit te voeren, Karel?
1. Scroll naar beneden en klik op 'Get de code'.
2. Nu kan je, je PHP code invoeren.
3. Klik op het knopje 'RUN' en je kunt zien wat er in de browser te zien is/wat PHP uitvoert.
PHPfiddle als sandbox is niet de manier om ALLES in PHP uit te testen ;-)
Ik gebruik soms de vergelijkbare http://3v4l.org/) als sandbox om iets uit eventjes te testen.
Het echte uitvoeren doe ik op mijn eigen PC met een XAMPP installatie (localhost).
Ik heb nu een programma uitgeprobeerd met meer "body", samen met een formulier. Als ik die uitvoer krijg ik wel meer te zien. Het likt er op dat hij de eerste regel van de output "inslikt".