Het is helaas inderdaad niet mogelijk om een 'Remember me' knop er bij te maken. Wel kun je in de browser zeggen (zoals Arien aangeeft) dat de gegevens voor de volgende keer moeten worden bewaard. Je zult dan niet ingelogd zijn maar de gegevens zullen al ingevuld zijn en dan hoef je alleen nog maar op de loginknop klikken. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.
Ik heb nu verschillende scripts bestudeerd ook heb ik voorbeelden in boeken gezien.
Maar ik heb ruim 10 jaar geleden ook geprogrammeerd (niet superveel maar toch) en destijds heb ik zoals hierboven beschreven een authenticatie directory gemaakt. Dit werkt zoals uitgelegd met een pop up.
Er zijn ook andere authenticatie methoden, dan wordt er 1 pagina mbv een browser input afgeschermd dmv if en een keuze naar een protected page.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de htaccess apache methode, maar ik zoek een manier om de gebruikers de input te laten doen via een html/php script in de browser.
Ik weet niet precies of u dit bedoeld, maar met dat script kunt u gebruikers laten registreren/inloggen en laten uitloggen. Dit is natuurlijk heel gemakkelijk om het verder uit te breiden naar bijv. profiel wijzigen o.i.d.
Als je .htaccess + .htpasswd gebruikt, wordt de beveiliging afgehandeld door Apache. PHP komt er dan niet aan te pas: de webserver handelt de toegang dan zelf af. Pas als een gebruiker is doorgelaten door de webserver, wordt je PHP-script uitgevoerd.
Wat je in PHP wel kunt doen, is een vergelijkbare basic authentication bouwen.
Als je .htaccess + .htpasswd gebruikt, wordt de beveiliging afgehandeld door Apache. PHP komt er dan niet aan te pas: de webserver handelt de toegang dan zelf af. Pas als een gebruiker is doorgelaten door de webserver, wordt je PHP-script uitgevoerd.
Wat je in PHP wel kunt doen, is een vergelijkbare basic authentication bouwen.
misschien is dat een idee.
Ik heb een script online gevonden dat mbv PHP de authenticatie doet, maar het is slechts voor 1 pagina. Ik wil echter meerdere pagina's authenticeren maar dan door 1 maal in te loggen.
Is het een idee om daarvoor sessie variabelen te gebruiken?
Basic authentication werkt over het hele (sub)domein. Dus je zou basic (of digest, is iets veiliger) authentication kunnen bouwen en dit in iedere pagina die je beveiligd wil hebben includen, of welke methode je maar wilt gebruiken. Whatever floats your boat.
Er zijn vele authenticatie mogelijkheden. Dit maakt een keuze niet makkelijk.
Er spelen voor mij verschillende overwegingen.
1) welke methode is deugdelijk.
2) welke is betaalbaar (SSL / TLS certifacten kosten soms geld)
3) wat is een goede start voor iemand die weinig ervaring heeft met authenticatie
4) wat is makkelijk aanpasbaar voor toekomstige ontwikkelingen