Beste,

het valt mij een beetje op dat ik weinig met dynamiek kan werken betreft formulieren...
Ik heb een formulier waarbij ik documenten wil uploaden.
Maar de gebruikers wil ik niet beperken tot ... x aantal documenten
(side-question: wordt de max upload size in totaal genomen, of per file?)

Dus heb ik met jquery een append functie gemaakt naar het formulier, maar de gegevens komen er niet doorheen in m'n 'action' php script
Heb wel name="media[]" gedaan, en als ik gewoon zelf al 3-4-5 keer de upload functie erin zet gaat het goed. (maar ja, wil de gebruikers niet limiteren)

Dit dynamische mis ik ook met bv. dynatable.js als ik wat dynamisch toevoeg, verkr8 t gelijk de tabel,sorting enz. Het wordt absoluut niet meegenomen, omdat het uiteraard niet in de 'source' staat, maar later toegevoegd

Is hier een oplossing voor ?
Gaat deze vraag/vragen over:
- de mogelijkheden en beperkingen van een stuk JavaScript/jQuery functionalteit?
- hoe je het voor een gebruiker makkelijk(er) moet maken om meerdere bestanden te uploaden?
- mogelijke complicaties bij het verwerken (dus meer een PHP aangelegenheid)?

Je post dit bericht in een PHP subforum, en hebt het vervolgens over grafische layout en javascript :/.

side-question: Er zijn verschillende instellingen waar je rekening mee moet houden:
upload_max_filesize: de maximale grootte van één bestand
post_max_size: de maximale totale grootte van POST data (hieronder vallen ook je bestanden in $_FILES)
memory_limit: de maximale hoeveelheid die een script mag gebruiken op enig moment

Ik weet niet of je foto's upload, maar meestal is de verhouding tussen deze instellingen:
memory_limit > post_max_size > upload_max_filesize.
Dennis WhoCares op 17/03/2016 20:09:13

Maar de gebruikers wil ik niet beperken tot ... x aantal documenten
(side-question: wordt de max upload size in totaal genomen, of per file?)

In totaal. Daarom is de oplossing voor je probleem waarschijnlijk AJAX upload want dan is het per bestand om de simpele reden dat je voor ieder bestand een apart request aanmaakt.

(Kijk eens hoe je in Gmail bijlagen toevoegt)
@Thomas, het is eigenlijk een mengelmoes van allemaal, ik dacht dat het zelfs misschien aan php kon liggen?
En het staat toch in Algemene PHP scripting >en meer<
Ik gaat deze 3 instellingen nog eens nakijken bedankt voor de tip!

@Frank, dus in totaal van het hele formulier, zou niet echt een reden moeten zijn voor m'n probleem, maar een aparte upload voor elke file zou misschien wel een goede oplossing zijn als ik daarmee op 1 dezelfde pagina blijf zonder het formulier te refreshen.
Ik ga het eens proberen

Ik zat ook al te denken om gewoonweg 100 stuks toe te voegen met display: none, en dan met jquery elke keer de volgende te weergeven, maar... is ook weer niet zo netjes :D

Bedankt allebij! Ik kan er weer wat mee :)
Het probleem is dus meer het dynamisch toevoegen van een uploadveld bij gebruikmaking van... dynatable.js?

En mogelijk andere perikelen met file uploads, die m.i. apart behandeld kunnen (en zouden moeten) worden.
Thomas van den Heuvel op 18/03/2016 10:29:24

dynatable.js?

Dynatable.js is een kleine class waarmee je van een grote table simpel pagination, records p page, filters en sorteringen kan maken. (een van de zoveel)

Dat wou ik dus gebruiken om gerelateerde documenten aan te geven, maar als ik dan selectie gemaakt heb, en ga naar volgende pagina, dan verdwijnt mn selectie weer :)

Als ik dynamisch iets toevoeg (met jQuery), wordt dit niet opgenomen in de dynatable 'style' en loopt het dwars over m'n pagina heen.

Maar dat geeft niet, heb er al wat anders op bedacht.

Maar tis wel jammer dat je met jQuery bijv. niet dynamisch selectie vakken kan toevoegen of dergelijke welke je op de volgende pagina wilt verwerken, want die gegevens verdwijnen dan.

Of ligt het aan mij?
Uploadvelden zijn het domein van het OS/de browser. Als je deze wilt onthouden, zal je deze moeten uploaden. Of een andere oplossing moeten verzinnen. Bijvoorbeeld dat je de pagina in eerste instantie niet verlaat.
Bedankt voor de tips heren.
Ik heb nu een tweede post in m'n jquery post genesteld.
Op basis van de reactie van de eerste, weet de volgende wat de ID is van m'n ticket, om vervolgens de files een voor een te versturen naar m'n php.

Ik heb trouwens de name attribute weg gelaten, zodat deze niet mee gaan in m'n eerste post :)

Reageren