Hallo,

We zijn erg druk bezig om een elektronica vergelijkingssite te bouwen en de server draait momenteel op PHP en MySQL. Nu zijn we in een heel ver stadium alleen lopen we tegen een x aantal problemen zoals bijvoorbeeld het filter systeem zoals de Pricewatch van de Tweakers.

Momenteel heeft bijvoorbeeld één categorie al meer dan 3000 producten. Nu is het weergeven van de producten geen probleem. Maar we hebben aan de linkerkant filter selectie elementen zoals (merk, prijs, genre). Maar omdat het systeem berekend PER filter duurt het helaas te lang bij het laden. Om een duidelijk beeld te geven van het systeem heb ik de volgende pagina's:

http://tweakers.net/categorie/436/compactcameras/producten/
Media Markt filter systeem

We willen dus graag zoals deze twee pagina's de 3000 producten laden met een Ajax systeem. Dus als men klikt op een filter dat het systeem een Ajax request doet en niet dat de hele pagina moet gaan laden.

Bestaan er zulke kant een klare scripts die werken met PHP, JavaScript, Ajax?

PS: Omdat alles op maat gemaakt is kunnen we helaas geen gebruik maken van een tool kit zoals magento of joomla. Moet dus helemaal custom PHP zijn.
Voorzover ik weet (als die-hard Tweaker) had Tweakers ook problemen met het filteren van hun data. Vooral bij meerdere facetten wordt het lastig om dit nog met SQL af te kunnen handelen.

Daarom hebben ze een achterliggende JAVA-backend gebouwd. In deze review nemen ze je mee met een blik achter hun schermen: http://tweakers.net/reviews/2779/tweakers-7-waarom-een-eigen-java-back-end.html

Als je nou met een paar facetten werkt om mee te filteren, dan is het nog wel te doen in MySQL.
Hallo Ariën, thanx voor snelle response.

Om nou een complete nieuwe back-end te bouwen is denk ik voor ons niet echt haalbaar sinds we binnen 3 weken willen lanceren. Maar weet jij toevallig of er zulke platforms kant en klaar aanwezig zijn op internet?

Ik zou eerst maar eens kijken of de vergelijkingssite een goede performance trekt, voordat je gaat kijken naar diverse platforms. Volgens Tweakers vallen PHP en MySQL uit de boot. Nu stamt het artikel uit 2012, en zullen MySQL en PHP al weer enigsinds geoptimaliseerd zijn, dus misschien valt het wel reuze mee.

Reageren