Hee lui, ik had een vraagje...
Ik wil me een beetje gaan verdiepen in het maken van een Torrent site, maar het is moeilijk om aan informatie te komen hiervoor.

Kan iemand me hier een beetje mee helpen of weet iemand waar ik hierover informatie kan vinden?

Mijn dank is groot.

THX raytevree
En wat is een Torrent Site?
Suprnova was een van de grootsten.
Maar een torrent-site is een site die .torrent bestanden beschikbaar stelt en bijhoud hoeveel ze worden gebruikt en door wie.

Een .torrent-bestand gaat in een bittorrent-client (zoals Azureus) die vervolgens de bijbehordende bestand waar in het .torrent-bestand naar verwezen wordt download van de gebruikers die dit bestand hebben. Die gebruikers worden opgespoort door een tracker. In het .torrent-bestand staat namelijk een soort som van de naam van het bestand e.d. md5_file()-achtig en een ip van de tracker. De bittorrent-client gaat dan aan de tracker vragen welke gebruikers nog meer dat bestand delen. Zo kan de client van die gebruikers het bestand downloaden.

1 iemand stuurt dus het .torrent-bestand naar de tracker en gaat vervolgens zich aanmelden bij de tracker als iemand die het bestand download. Nu kunnen anderen dus van hem downloaden waneer ze zich ook aanmelden met dat .torrent-bestand bij de tracker.

Of zoek gewoon naar 'bittorrent' via google :P

Reageren