Ik ben nieuw op dit forum en mijn kennis van php is op dit moment uiterst beperkt, maar probeer het wel onder de knie te krijgen.
Ondertussen zit ik met een vraag:
Als ik van mijn website een pagina ( activiteitenpagina)naar de server upload, wil ik graag dat de leden van mijn club automatisch een mailtje krijgen met de tekst "er staat een nieuw verhaal op de activiteitenpagina"
Hopelijk is er iemand die mij hier mee kan helpen, het is dus geen gemakzucht, maar voor ikzelf zover ben, zijn we waarschijnlijk een hele tijd verder.
Het uploaden gaat via het FTP-protocol en wordt afgehandeld door een FTP-server. Nu zou je de FTP-server kunnen instrueren om bij elke upload een mail te versturen, maar dat is niet handig omdat een upload niet per sé een wijziging aan je site is.
Is een handmatig systeem zoals een nieuwsbrief geen betere mogelijkheid?
Waarom een pagina uploaden en niet werken met een database met daarin teksten van je pagina's?
Zodra een (specificieke) pagina wordt gewijzigd, stuur je een mail.
Wat Ozzie zegt. Ik zou dan alsnog niet automatisch een mail sturen, maar pas na het plaatsen van een vinkje in een checkbox.
Stel nou dat je een typfout aanpast, dan krijgen al je leden onnodig een mailtje.
?
Onbekende gebruiker
29-03-2016 19:06
hallo Ozzie en Ariën,
Ja eigenlijk hebben jullie gelijk, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Maar zoals het denk ik wel vaker gaat, je krijgt een idee en denkt dan even niet verder dan je neus lang is.
Bedankt voor deze eyeopener! Ik blijf het wel handmatig doen.