Ik ben redelijk newbe op PHP gebied en daarom een pure beginnersvraag. Ik heb op een Raspberry PI dump1090 geplaatst. Nu wil ik deze via mijn server middels IP en portnummer de data naar mijn server streamen zodat ik het daar kan verwerken. Is dit mogelijk in een php script?
Ja dat is mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld op je server een API bouwen in php die dan vanuit de raspberry aangeroepen kan worden om periodiek de data over te zetten. Ik neem aan dat je met dump1090 ADS-B flight data bedoelt? Het is misschien handig om wat meer duidelijk te maken, welke data wil je overzetten en welke "server" moet dat ontvangen en voor welk doel. Ik gebruik ook rtl-sdr op een raspberry en ik zet AIS data middels UDP over.
Dank je wel voor je antwoord Aad. Ik wil dat ik vanuit mijn server mijn ip en port op mijn raspberry kan aanroepen en de dump1090 stream naar mijn server krijgen en daar redirecten naar een port. Ik ga met meer ontvangers werken en wil deze (kunnen) managen vanuit mijn server. Eigenlijk een soort van ADSB-exchange

Toevoeging op 11/04/2016 17:19:09:

Na even rommelen ben ik tot hier gekomen. Krijg de melding "Connection established" Nu de data er nog uit krijgen en verder transporteren.

if(!($sock = socket_create(AF_INET, SOCK_RAW, 0)))
{
$errorcode = socket_last_error();
$errormsg = socket_strerror($errorcode);

die("Couldn't create socket: [$errorcode] $errormsg \n");
}

echo "Socket created";
if(!($sock = socket_create(AF_INET, SOCK_RAW, 0)))
{

die("Couldn't create socket: [$errorcode] $errormsg \n");
}

echo "Socket created \n";

if(!socket_connect($sock , 'xx.xx.xx.xx' , xxxxx))
{

die("Could not connect: [$errorcode] $errormsg \n");
}

echo "Connection established \n";
Ik ben niet bekend met dump1090 maar ik gebruik wel onderdelen daarvan (rtl_sdr). Ik gebruik daarvan rtl_fm en ontvang met een R280RT SDR (usb) op 161.975 AIS signalen die doorgesluisd worden naar een signaal/ais-decoder en deze is ingesteld op output naar een UDP-port. Met behulp van php en sockets zou jij jouw eigen gegevens op kunnen pakken en iets mee doen, met TCP of met UDP stream. Dus je stream instellen op je raspberry (type (UDP of TCP), poortnummer en ip van de server) Vervolgens op je server de gegevens opvangen en verwerken. Ga lezen over php en sockets. Ik heb eea met python scripts geregeld. Pas op mijn server komt php kijken voor leuke web pagina's.
[edit]Je was me net voor en je bent op de juiste weg denk ik. Zodra je connectie gerealiseerd is moet je iets van een read doen:
while ($out = socket_read($socket, 2048)) echo $out;
Zie: http://php.net/manual/en/sockets.examples.php

Reageren