Door
Ozzie PHP
op 13-04-2016 21:05
gewijzigd op 13-04-2016 21:07
2.157 views
Hey mensen,
Ik zie sinds een tijdje geen comments/reacties meer bij onderwerpen op Facebook-pagina's. Voor de goede orde, ik heb geen Facebook-account en ben dus niet ingelogd.
Als jullie surfen naar https://www.facebook.com/webhulp zien jullie dan reacties vermeld staan bij de onderwerpen? Bijv. bij het 3e onderwerp dat begint met de tekst "Onderzoekers hebben in een officiële WordPress-plug-in ontdekt ... " zie ik geen reacties staan. Echter, als ik dezelfde site op m'n mobieltje bekijk, staat er wel ineens 1 reactie bij. Is dat bij jullie ook zo?
Is dat bij jou dus ook zo? Voorheen was dat namelijk niet het geval en kon je ook gewoon reacties lezen als je niet bent ingelogd zolang de betreffende berichten op openbaar staan. Als je de mobiele versie bekijkt kun je de reactie wel gewoon zien:
Klopt, je moet ingelogd zijn om een reactie op een statusbericht van een pagina te bekijken.
Ik heb even gekeken op mijn eigen pagina, maar ik kan nergens iets vinden om reacties voor niet-ingelogden openbaar te maken.
Dus ook bij de PHPhulp (webhulp )-pagina zal dat ook niet kunnen. Heb zelf daar overigens alleen redactionele rechten verder.
Wat bedoel je met een "statusbericht"? Is dat iets anders dan een 'normaal' bericht?
Het vreemde is dat ik voorheen, tot een paar weken geleden, gewoon alle reacties kon lezen, terwijl ik niet was ingelogd. Ook op m'n mobiel kan ik reacties zien terwijl ik niet ben ingelogd. Is dit dan iets wat kort geleden is aangepast ofzo?
Wat bedoel je met een "statusbericht"? Is dat iets anders dan een 'normaal' bericht?
Gewoon een bericht die een beheerder op een pagina zet. Gebruikers kunnen ook een bericht plaatsen. Die komen dan als reactie links van de pagina te staan.
Het vreemde is dat ik voorheen, tot een paar weken geleden, gewoon alle reacties kon lezen, terwijl ik niet was ingelogd. Ook op m'n mobiel kan ik reacties zien terwijl ik niet ben ingelogd. Is dit dan iets wat kort geleden is aangepast ofzo?
Ik vermoed dat Facebook dit heeft aangepast. Ik zie geen insteloptie hiervoor helaas.
Maar wat houdt je tegen om een Facebook-account aan te maken? Al is het alleen maar om te 'liken' en dergelijke? ;-)
Ik heb geen Facebook-account nodig, vandaar ... Alleen wel lastig dat ik nu dan ineens niet meer alles te zien krijg. Heb hier ook niks over gehoord dat dit veranderd is.
Ik geloof wel dat Facebook wat beperkingen (vanwege juridische procedures) voor niet-ingelogden hebben opgelegd voor sommige landen. Ik ga het in ieder geval eens navragen. Ik ben ook behoorlijk benieuwd...
Ik heb geen Facebook-account nodig, vandaar ... Alleen wel lastig dat ik nu dan ineens niet meer alles te zien krijg. Heb hier ook niks over gehoord dat dit veranderd is.
contradictio in terminis pur sang, toch?
Klinkt als: "Ik heb geen abonnement op de Telegraaf, alleen wel lastig dat ik dan niet alles te zien krijg" ;-)
Gezien je informatiebehoefte heb je kennelijk wel een Facebook-account nodig. Het is gratis dus Why Not? Ik heb uit privacy overwegingen overigens ook geen facebook account en ik ga er dus ook niet koekeloeren.