Ikzelf gebruik Webalizer, maar ik kijk liever op Google Analytics. Die is veel meer bedoeld voor analytische kijkjes. Het nadeel daarvan is de cookiewet waarbij ik mijn gebruikers met een melding moet lastigvallen. ;-)
Thanks Ariën. Ik heb begrepen dat je Google Analytics ook kunt 'beperken' waardoor je geen cookie-toestemming meer hoeft te vragen, alleen werkt dat niet alles volledig meer.
Waarom heb je gekozen voor Webalizer trouwens? Bewuste keuze? En ben je bekend met AWStats?
[size=xsmall]Toevoeging op 19/05/2016 15:22:37:[/size]
Nog een ander aspect overigens ... zorgen statistiekenprogramma's eigenlijk voor 'troep' op je server, of valt dat mee? Ervaringen?
Clicky staat niet op de server zelf als ik het goed begrijp? Moet je dan toestemming vragen ivm cookies?
Wat gebruik jij voor jezelf vooral? AWStats of GA? En vooral ook waarom? Geeft de een bijv. meer/beter inzicht dan de ander? En heb jij GA aangepast zodat je geen cookie-toestemming hoeft te vragen?
Google Analytics ziet er enorm gelikt uit, maar als je door die veredelde PowerPoints heen kijkt, blijven server-side statistieken toch nauwkeuriger. Ik gebruik zelf daarom liever AWStats.
Waar je toch nog Google Analytics gebruikt, kan dat volgens dit stappenplan: