Hoi allemaal, ik heb op mijn werk een csv file met allemaal data (ong. 12 kolommen met afhankelijk per dag 1000den records), dit heb ik in een mysql database geupload om te proberen te bekomen wat we nu op dit moment in excel doen (performance meten, dus allerhande formules)
Ik heb nu wel van een bepaalde file al de namen kunnen filteren en wat hun algemene performance die dag is, echter wil ik nog meer in detail gaan en de output moet uit verschillende kolommen bestaan met andere data.

Om het verhaal dus kort te maken probeer ik verschillende SELECT statements te maken en hier de som/uitkomt ervan te projecteren in een andere kolom, echter ben ik meer html/css aangelegd waardoor ik maar weinig begrijp, na een ganse dag kopieren,plakken, refreshen heb ik toch al iets resultaat.

Kan iemand mij op weg helpen hoe dat ik verder kan (liefst in "mensentaal" :) ), heb iets gevonden van multiple querys maar geen idee hoe ik mijn code zo verander om dit te bekomen.

Dit is mijn code nu
Hetgeen int vet staat moet er nog bijkomen en elk kolom zal zo een eigen query moeten hebben..
Hopelijk kan iemand helpen!

<?php
if (mysqli_connect_errno($db)) {
trigger_error('Database connection failed: ' . mysqli_connect_error(), E_USER_ERROR);
}
$query = "SELECT `User Name`,count(`User Name`) as aantal FROM `table 2` GROUP BY `User Name` ";
//="SELECT `Work Zone` FROM `table 2` WHERE `Work Zone` = `PTL`";
$result = mysqli_query($db, $query)
or trigger_error("Query Failed! SQL: $query - Error: ". mysqli_error($db), E_USER_ERROR);
?>
<table id="performancetable">
<tr class="titels">
<td style="width:200px;">User Name</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Total Lines</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Picked PTL</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Picked SHL</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Picked Tools</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Picked Listpicking</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Picked Bulk</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Worked Hours</td>
<td style="width:60px; text-align:center;">Total %</td>
</tr>
<?php
if($result) {
while($row = $result->fetch_array(MYSQLI_BOTH)) {
echo("<tr>
<td>".$row['User Name']."</td>
<td style='text-align:center; font-weight:bold;'>".$row['aantal']."</td>
<td>".$row['Work Zone']."</td>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
</tr>");
}
}
mysqli_close($db);
?>
Een goed werkende database staat op een goede fundering. Deze fundering is de inrichting van je database. Helaas deel je deze niet met ons. Welke gegevens wil je dus in de database opslaan?
Ik zie nu enkel 'user name' en 'table 2'. Table 2 is natuurlijk niets zeggend...

Verder zou ik je willen adviseren om geen spaties te gebruiken in tabel- en kolomnamen zodat je ook de backticks (`) uit je queries weg kunt laten.

Zo zou ik 'User name' veranderen in username en 'table 2' moet een naam krijgen waar de tabel voor staat.

Over het algemeen heb je een tabel voor ieder 'ding' nodig. Voorbeelden zijn: users, orders, invoices, articles, newsitems, messages etc.

Als het ene ding (bijv. Users) meerdere van een ander ding (bijv. newsitems) kan hebben/aanmaken dan heb je hiervoor zeker een aparte tabel nodig.

Lees in ieder geval even dit hoofdstuk en dit hoofdstuk.

En deze is ook goud waard.

Reageren