Ik probeer een stuk tekst op te halen uit een andere table dan waar al mijn gebruikelijke data in staat (vanwege een toegevoegde joomla plugin, deze plugin slaat data op een andere plek op).

Dit is de basis query:
<?
SELECT * FROM `snm_categories` WHERE id IN ('12', '13', '14') AND published = 1
?>
Die query returned wat data, alleen heb ik een stuk tekst nodig uit een andere table. Deze table gebruikt ids die corresponderen met mijn 'hoofdtable'.

Het gaat hier om het veld 'data', 'element_id' is hetzelfde ID als van de artikelen uit mijn hoofdtable, hoe kan ik deze samenvoegen zodat het te gebruiken is in 1 foreach loopje?

Ik las iets over left join maar het is me nog niet 100% duidelijk.

Stel ik heb een artikel met id 4, die moet dan zomer aan zich gekoppeld hebben in de output.

Edit: ik heb wat opgezocht en heb nu dit geschreven:

<?
SELECT snm_content.*, snm_fieldsandfilters_data.element_id, snm_fieldsandfilters_data.data FROM snm_content LEFT JOIN snm_fieldsandfilters_data ON snm_content.id=snm_fieldsandfilters_data.element_id ORDER BY snm_content.ordering
?>
Dit werkt, maar hoe kan ik erbij zetten dat hij alleen de data moet ophalen uit snm_content met id 12 13 en 14?
Gewoon weer met een WHERE-conditie zoals je ook in de oorspronkelijke query deed?

Reageren