Goedenavond!
Ik heb ooit een phpscriptje laten maken welke adresgegevens uit een MS ACCESS database haalt, en dan in een MYSQL database in een zelfde soort tabel stopt. Nu werkte dat tot nu toe eigenlijk altijd feilloos, maar sinds enkele weken werkt het niet meer.
De gegevens worden wel netjes uit de MS ACCESS database gehaald
De tabel in de mysql database wordt wel netjes leeggehaald, maar zodra de nieuwe gegevens erin gestopt moeten worden gebeurd er niets. Ook geen foutmeldingen zover ik kan zien.
Ik heb het gevoel dat het komt door bepaalde gegevens die in de access database staan, waarmee de mysql database niet overweg kan ofzo (omdat ik geen andere reden zie dat het niet werkt, verder niet onderbouwd,want ik heb er eerlijk gezegd weinig verstand van)
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een (vooral betaalbaar) bedrijfje wat mij kan helpen dit probleem op te lossen. En mooier nog zou het zijn dat het een bedrijf is, waar ik af en toe op terug kan vallen wanneer ik programmeerwerk heb wat ik wil laten uitwerken.
In het bovenstaande beschreven geval gaat het om een dealerlocator op basis van google maps API die zijn gegevens haalt uit de mysql database. De mysql database wordt dus echter gevuld met info vanuit een msaccess database (waarin de adressen en LAT LONG info in eerste instantie zijn ingevoerd)
Mocht iemand veel ervaring hebben met de googlemaps info, en mijn werk nog simpeler kunnen maken;
Zodat de gegevens die ik in Access invoer direct naar de dealerlocator gelezen worden zonder de mysql database ertussen, of
Zodat ik niet meer handmatig LAT,Long informatie hoef in te voeren, maar dat dit ook nog eens automatisch wordt omgezet, dan hou ik me helemaal aanbevolen!
Ik hoop dat jullie een goed idee voor me hebben!
mvg,
Roeland Buisman
2.016 views