Hi,

Voor onze motorclub werk ik aan een applicatie voor onze leden. Hierin kunnen zij alle evenementen in de agenda zien. Om het voor ons als bestuur overzichtelijk te maken wil ik dat leden zich aan kunnen melden voor een evenement. Dit moet worden opgeslagen in een database bij het desbetreffende evenement zodat ik dit weer uit kan lezen en weer kan geven in een html-tabel.

Per evenement wordt er een record gemaakt in de tabel 'agenda'. De laatste kolom van deze tabel heet ledenid's. Hierin moeten de id's van aangemelde leden komen, welke uitgelezen worden uit de leden tabel. Zodra een lid zich aan meld, komt zijn id in de ledenid's kolom bij het evenement waar hij zich voor aanmeld.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

Groeten,
Krijn
Waar loop je precies op vast?
Ik wil per aanmelding de id van het lid in de kolom ledenid's zetten. Zo dat ik deze later uit kan lezen en precies zie wie er komt. Alleen weet ik niet precies hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik las iets over een string maken. en later in PHP als array uit lezen.

Ik ben net begonnen met PHP dus ben nog niet helemaal op de hoogte van alle technieken.

Bedankt,

Krijn
Ik zou evenementen liever events noemen. Dan kunnen er MEERDERE users zich aanmelden voor één event en één event kan ook uit meerdere personen bestaan. Je hebt dan een koppeltabel nodig.

Dat betekend dus drie tabellen: users, events en signups (als koppeltabel tussen users en events)

users:
- id
- username
- email
- ...

events:
- id
- title
- when (datetime)
- duration
- description
- ...

signups:
-user_id
-event_id
Frank,

Ik snap wat je bedoelt. Per aanmelding komt de id van het event en de id van het lid in de tabel signups.
Deze lees je vervolgens weer uit om alle aanmeldingen weer te geven. Doordat het lid is aangemeld in de app, weet ik zijn id, deze hoef ik vervolgens alleen nog maar in te vullen bij het juiste event_id.

Begrijp ik het zo goed? (Het technische verhaal ga ik nog even uitvogelen, maar de theorie is er.)

Bedankt.
Om dan relevante informatie met één query uit de database te trekken zul je gebruik moeten maken van JOINS

SELECT e.title, e.when, u.username FROM events e
JOIN signups s ON e.id = s.event_id
JOIN users u ON u.id = s.user_id
WHERE e.id=15

[size=xsmall]Toevoeging op 17/06/2016 20:04:18:[/size]

Je theorie lijkt me goed.

Reageren