Ik heb een database met hierin een tabel 'users' en een tabel 'progress'. In de tabel users staan namen en woonplaats van een user. Ze kunnen online 'testen' maken waarbij hun voortgang in de tabel progress wordt bijgehouden. Ieder behaald level (5 in totaal) krijgt een nieuwe regel in de database met hierin de score en datum

Nu wil ik verschillende statistieken uit het systeem halen. Visueel doe ik dit door gebruik te maken van 'phpgraphlib' en een eenvoudige query:

SELECT COUNT(progress.score) AS 'aantalscores',SUM(progress.score) AS 'somscores',COUNT(users.id) AS 'count', city FROM users INNER JOIN progress ON users.id = progress.user WHERE users.verified = '1' GROUP BY users.city

en de output naar phpgraphlib is: $dataArray[$city] = round(($row["somscores"]/$row["aantalscores"]) , 0);

Toch krijg ik hier geen gemiddelde scores per woonplaats uit. Er staan weliswaar getallen maar na een handmatige herberekening kloppen deze niet. Ik kijk er zelf overheen maar wellicht dat iemand hier ziet waar ik in mijn query in de fout ga...

Reageren