Ik gebruik de volgende plugin voor mijn datum: http://eonasdan.github.io/bootstrap-datetimepicker/Options/

Mijn javascript code voor het aanspreken van de plugin is de volgende:

$('#datetimepicker4').datetimepicker({
		format: 'DD-MM-YYYY',
                daysOfWeekDisabled: [0,1],
		minDate:new Date(),
});

Ik heb nu netjes alle zondagen en maandagen disabled gezet en in het verleden kan geen datum worden gekozen.
Dit gaat allemaal goed.
Alleen heb ik nu een uitzondering. Er is 1 dag die wel moet toegelaten worden in het hele jaar 2016 en dat is de zondag 17/06/2016. Is hier een mogelijkheid om dit te doen?
Ik heb al geprobeerd met enableDates of disableDates maar zie daar niet direct een oplossing in.
Wat ik wel zou kunnen doen is alle zondagen en maandag in het hele jaar in de array voor enableDates gaan zetten maar dit lijkt mij een onbegonnen werk.
Onduidelijk is de relatie met deze datepicker in vergelijking met die van jQuery, maar laatstgenoemde heeft een handig event waar je op in kunt haken: beforeShowDay.

Je zou kunnen kijken of dat werkt, volgens dit (semi recente) antwoord op SO zijn deze twee mogelijk compatibel (maar dit zul je uit moeten proberen - edit: het ziet er naar uit dat dit toch verschillende libraries zijn helaas).

Het komt er op neer dat je deze datum-uitzondering(en) er zelf inprogrammeert.

---

Probeer het anders met de functie enabledDates(). Je zou deze eerst kunnen opvragen (aanroep zonder argumenten) en daarna een datum kunnen toevoegen (eerdere uitvoer van aanroep zonder parameter + de gewenste datums)? Waarschijnlijk is het wel verstandig een bovengrens in te stellen welke datums geselecteerd kunnen worden, anders wordt dit array mogelijk nogal groot...
Libraries zijn inderdaad niet dezelfde volgens mij. Ik heb bvb de functie beforeShowDay() niet in mijn gebruikte plugin.

Ik heb de fiddle beetje geupdate maar werkt ook niet: http://jsfiddle.net/vCJ2u/539/

Kan je een voorbeeld geven van je 2de voorstel? Met die enableDates() functie?
beforeShowDay lijkt te werken?

(let op het datumformat, zonder leading zeroes, mogelijk kun je dat nog veranderen met format opties)

BTW we leven inmiddels in juli ;)
Ik zat ook in juli maar had 17-07-2016 gebruikt en het moet zijn 17-7-2016 anders werkt het inderdaad niet. Dus met Jquery datepicker moet ik er wel geraken. Alleen zal het moeilijk zijn met mijn gebruikte plugin... Vond de mijne mooier in style dan die van jquery vandaar de keuze. Maar zal eens kijken in de themes.

Heb jij ook enig idee of er met callbacks kan gewerkt worden bij de jquery datepicker plugin? Ik had dit bij mijn plugin wel gebruikt om een pre-check te doen op de geselecteerde datum.
In mijn plugin noemt dit de dp.hide() callback.
Ondertussen is het opgelost. Ik heb inderdaad de Jquery datepicker gebruikt met de beforeShowDay en hier rond een script gebouwd. Dit werkt perfect. Thanks Thomas om mij op weg te zetten!

Reageren