Beste forumleden,
Ik ben met een leuk projectje bezig de laatste tijd en ben nu aangekomen bij het tellen van bestellingen die via bol.com binnen komen. Bol.com heeft helaas geen api hiervoor dus ik doe het op de volgende manier.
Bol.com mailt naar mijn emailadres met een bepaald onderwerp dat er een bestelling is. Via imap haal ik alle bestellingen op van het emailaccount.
Nu heb ik het voor elkaar om een lijst met alle emails geprint te krijgen, met alle waardes erbij als from, subject, date etc...
Het lijkt mij nu dus een koud kunstje om de datum te pakken en te vergelijken met vandaag inc de filtering dat alleen bol.com als afzender moet komen en het onderwerp moet starten met "Nieuwe koper".
Dit is de return van imap voor 1 email: #230: From:'"bol.com" ' Date:'Mon, 11 Jul 2016 15:29:04 +0200 (CEST)' Subject:'Een koper voor <mijn product>'
Hoe kan ik deze datum vergelijken in php met bijv vandaag? Is hier een regex voor of kan het allemaal een stuk makkelijker?
Ik wil dus gewoon het aantal bestellingen van bol.com per dag kunnen weergeven en het liefst per week etc...
1.752 views