Ik probeer via mijn website een mysqli verbinding te maken naar mijn vps.
Om één of ander reden krijg ik geen resultaten te zien. Ik denk, dat het aan Xampp ligt, maar ik krijg het niet opgelost.
Op mijn vps, kan ik de datbase bereiken via mijn vps ip, maar als ik het ip invul buiten mijn vps, krijg ik, dat de website niet bereikbaar is. Ik denk, dat de verbindingsprobleem ontstaat, omdat Xampp geen buitenstaande bezoekers toelaat, maar ik weet niet hoe ik het public krijg.
Het is niet van belang of MySQL database in een speciale data-map staat en het heeft niets met /htdocs te maken. Je vraagt geen data aan een bepaalde map maar aan het MySQL engine(proces) op je VPS. MySQL is een engine dat luistert op een tcp/ip poort, default 3306. Het gaat er dus om dat je tcp/ip verkeer naar de MySQL engine kan uitvoeren over het gehele traject en over poort 3306. Vraag je vanuit je xamp (thuis of je laptop) data op aan MySQL op je gehuurde VPS in een datacenter dan moet je je afvragen of de route over port 3306 toegestaan is. Verder zal je binnen de database engine (op je VPS) GRANTS moeten uitreiken om data zelf toegangkelijk te maken. Kortom twee dingen dus: Port 3306 en GRANTS, bijvoorbeeld: http://stackoverflow.com/questions/8348506/grant-remote-access-of-mysql-database-from-any-ip-address