Om te kunnen werken met Xampp moet ik via services eerst "World Wide Web Publishing-service" uitschakelen.
Wat waar dient "World Wide Web Publishing-service" eigenlijk voor?
En als ik het kennelijk kan uitschakelen, zonder dat dit gevolgen lijkt te hebben, waarom zou ik het dan laten opstarten?
Is dat gewoon niet de services van IIS zelf, die op poortje 80 draait? Gewoon killen, en de die services uitzetten en XAMPP ervoor in de plaats zetten.
Denk dat ik dat maar eens structureel ga proberen uit te zetten.
Kijken of ik er wat van merk.
Volgens mij staan de Internet Information Services en daaronder ook de World Wide Web-services standaard al uit. Zou ook raar zijn als elke Windows-pc standaard als webserver draait...
Op Windows Servers zou dat wel eens anders kunnen zijn, Ward.
Ward van der Put op 11/10/2016 13:16:08
Zou ook raar zijn als elke Windows-pc standaard als webserver draait...

And yet... Werkte WAMP van de ene op de andere dag niet meer (toentertijd Windows 7) omdat een Windows update deze weer had aangezet.

In WAMP zit zo'n leuk knopje waarmee je eenvoudig kunt uitvinden welk proces poort 80 heeft gekaapt.
Heb de service uitgezet en lijkt geen probleem te geven.

@Ward: kan niet spreken voor anderen, maar op mijn W 10 pc staat (/stond) het standaard aan.
Toen ik hier de eerste keer tegen aan liep, gezocht op internet naar mogelijke oorzaak. Bleek niet de enige te zijn.

Reageren