Hey ben ik weer,

Van mijn stagebegeleider moet ik switchen van mysqli naar PDO omdat ze dat hier al gebruiken en hij niet alleen voor mijn projectje apart wat anders gaat gebruiken. Alleen heb ik geen flauw idee hoe dat moet. Misschien als ik een voorbeeld zie dat ik de rest wel zelf kan, dus hier heb ik database.php nog met mysqli. Hoe zou dit er uit moeten zien met PDO?

<?php

if(!defined('Include')){ //Prevent direct access
	header("Location: http://www.voorbeeld.nl/");
    } 
    else{ 
	$db_host="localhost";
	$db_name="databasenaam";
	$username="root";
	$password=""; 
	$db_con=mysqli_connect($db_host,$username,$password,$db_name);

// Connection
	mysqli_connect($db_host,$username,$password,$db_name);

// Check connection
	if (mysqli_connect_errno())
	{
		echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
	}
    }
?>

is dat correct of zie ik het nou verkeerd

Zo'n beetje wel ja, volg ook de handleiding voor meer voorbeelden, of vraag je opdrachtgever om voorbeeldcode van hoe zij het graag zien. uiteindelijk moet je voldoen aan hun wensen, dus ligt het voor de hand dat zij ook voorbeelden hebben van hoe zij het doen (beter goed gejat dan slecht verzonnen).

@Thomas: ik zou zeggen: open een topic in de koffiehoek. Wat je zegt is in grote lijnen wel iets wat iedereen moet weten, maar er zitten *heel* veel nuances aan en het belangrijkst hier is dat het niet relevant is voor het topic.
[offtopic]
@Thomas:

Je advies is absoluut goedbedoeld, maar soms kun je (onbewust) enigszins "pusherig" overkomen. En dit bedoel ik als positieve feedback ;-) De jongen geeft duidelijk aan dat hij stage loopt en dan kan het gebeuren, om wat voor reden dan ook, dat een bedrijf om een bepaalde aanpak/techniek/handelswijze vraagt. Daar is niks mis mee, evenmin als met de keuze voor PDO. Dat jij van die keuze graag een onderbouwing wilt zien, is in dit geval totaal irrelevant omdat het niet jouw opdrachtgever betreft. En deze jongen is iemand die het nog moet leren, dus om te gaan vertellen hoe hij z'n connectie moet opzetten en of hij wel of niet met exceptions moet werken, lijkt me op dit moment een stap te ver gaan. Ik snap je gedrevenheid en je enthousiasme ... maar alles op z'n tijd ;-) Ofwel ... relaaaaaax :-)

[/offtopic]
hey jongens,

was ziek geweest de afgelopen dagen dus heb het niet echt gevolgd, zie nu dat het een beetje off-topic ging, maar is niet erg ^^

was er zelf al wel uitgekomen, en het een en ander besproken.

toch bedankt voor de informatie/tips!

Reageren